Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2012 Pazar

KIŞLIK SUSUZ SALAMURA YAPRAK





SUSUZ SALAMURA YAPRAK
Aslında Haziran ayında hazırlamıştım asma yapraklarımı. Kışlık hazırlıklarımı kaldırdıkça yaprak kavanozlarıma gözüm takılıyordu. Ama bir türlü resimleyipte size anlatamamıştım. Kısmet bugüne imiş. Siz nasıl hazırlıyorsunuz bilmiyorum ama ben kışlık yapraklarımı iki şekilde hazırlıyorum.
Birinci yöntemim; yakın zamanda kullanacaklarımı buzluğa kaldırırım. Öncelikle yapraklarımın saplarını güzelce kesiyorum. Sonra yapraklarımı üst üste güzelce diziyorum ve bir buzdolabı poşetine düzgünce yerleştirip, poşetin dışından yaprakların üstüne bastırarak içindeki havayı çıkararak poşeti hemen bağlayıp buzluğa kaldırıyorum.  Her poşeti bir kullanımlık olarak hazırlıyorum. Kullanacağım zaman asmalarımı buzluktan çıkarıp birkaç dakika bekliyorum. Bu kısa sürede yapraklar birbirinden ayrılmaya başlıyor ve hazır olan kaynar suda yapraklarımı haşlayıp kullanıma hazır hale getiriyorum.



İkinci yöntemime gelince; herkese tavsiye edeceğim çok pratik bir yöntem. Öncelikle yaprakların saplarını güzelce kesiyorum. Yırtık olanları ayırıyorum. Sonra bir litrelik veya 850 gr’lık bal, salça gibi gıdalardan kalan kavanozlarıma 4 – 5 – 6 yaprak elime kaç tane gelirse yaprakları 3’e 4’e katlayıp kavanozuma yerleştiriyorum. Bu işlemi kavanozlar dolana kadar devam ediyorum. Bütün yapraklarımı kavanozlarıma yerleştirdikten sonra kavanoz kapaklarımı bir tencerede kaynatıyorum.  Bir maşa yardımıyla kapağımızı kaynar sudan alıyorum ve bir bez yardımıyla kapağı tutarak kavanozu hemen sıkıca kapatıyorum. Sonra hemen düz bir zemine ters çeviriyorum. Bu işlemi her kavanozda tekrarlıyorum.
Kavanozlar soğuyana kadar yerlerinden kaldırmıyorum. Soğuyan kavanozları, güneş görmeyen bir yerde saklıyorum. Kullanmak istediğimiz zaman da kavanozlar açıldıktan sonra buzdolabında bir hafta durabilir. Ama ben kavanozumun hepsini sarıyorum. İç malzememi hazırlarken kavurarak iç hazırladığım için sardığım yaprak sarmalarımı bir hafta boyunca buzdolabında kapalı bir kapta veya tencerede tutuyorum ve ihtiyaç duydukça ihtiyacım kadarını pişiririm.



Bu sıralar o kadar çok sarma yaptım. Buzluktaki yapraklarım bitti. Hatta bir litrelikte bir kavanozumu da kullandım. Keşke kış için daha fazla yaprak kaldırsaymışım diyorum. Allah izin verirse seneye daha çok yaprak kaldırmayı düşünüyorum.  Umarım sizde bu yöntemi denersiniz ve memnun kalırsınız.



Unutmadan kavanoz kapaklarımızın hiç kullanılmamış olması çok önemli. Eğer kullanılmış kapak kullanırsanız hele kapakları bıçakla havasını çıkartarak açanlardansanız yapraklarınız hava alıp bozulur ve emekleriniz boşa gider.
                         Ailenizle ağız tadıyla yemeniz dileğiyle AFİYET OLSUN.

2 yorum :

  1. Bende bu sene sizden öğrenince bu şekilde hazırladım hatta komşularımda. Hatta kullanmayada başladım. Gerçekten sonuç mükemmel. Herkese tavsiye ederim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bende yaptım yalnız merak ettiğim bir şey var.Sarmadan önce yaprağa herhangi bir işlem yapacakmıyız.
    Hani suya bastırmak yada bunun gibi bir şey.
    Yoksa direkt sarmaya başlayabilirmiyiz...
    Şİmdidrn teşekkürler....

    YanıtlaSil