Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2012 Pazar

KIŞLIK DOMATES KONSERVESİ






Kışlık hazırlıklara domates sosuyla başladım. Benim domateslerim ekşimsi, kokulu,bol çekirdekli tam yemelik yani kahvaltılık bir çeşitti. Bu yüzden rengi açık oldu. Bildiğiniz gibi salça yapımına uygun salçalık domatesler (ankon) var ben onlardan değil lezzet verenlerinden aldım. Tercih sizin. Yapımını size detayıyla anlatayım;









Malzemeler:
25 kg. Domates
3 –  4 tepeleme yemek kaşığı kaya tuzu
Yapılışı:
Domatesleri güzelce yıkayıp kabuklarını soyalım ve bir süzgecin içine yemeklik olarak doğrayalım.
Kabın içinde biriken domates suyuyla domates çorbası yapabilirsiniz ya da benim yaptığım gibi domates suyunu 3’e bölün ve her domates suyunu makarna suyu olarak kullanın. İnanın harika bir domates soslu makarna oluyor.  
Büyük bir tencereye yağsız olarak koyup, kaynamaya başladıktan sonra içine tuzunu atın (tuz oldukça hissedilmeli ben yemek yaparken sosun tuzu belli olduğu için tuz koymuyorum.) ve 45 dakika kadar pişirelim. Eğer domates suyunu süzgeçten geçirerek ayırmadıysanız sosun suyunu çekmesi için ocakta 1,5 saat kadar kaynatmanız gerekiyor.  
Domatesler kaynarken bir tencerede hiç kullanılmamış yani yeni olan kavanoz kapaklarımızı kaynatalım. Kapaklar kaynarken kavanozumuza sosumuzu dolduralım ve beklemeden bir maşa yardımıyla kapağımızı kaynar sudan alalım ve bir bez yardımıyla kapağı tutarak kavanozu hemen sıkıca kapatalım. Sonra hemen düz bir zemine ters çevirelim. Bu işlemi her kavanozda tekrarlayalım.
Benim soslarım resimde gördüğünüz gibi dört tane 1 litre,  bir tane 1,5 litre ve bir tanede 850 gr’lık kavanoz doldurdu.
Kavanozlar soğuyana kadar yerlerinden kaldırmayın.
Soğuyan kavanozları, düz çevirelim, kapaklarırın sıkılığını kontrol edelim ve güneş görmeyen bir yerde saklayın.
Kavanozlar açıldıktan sonra buzdolabında saklayın ve buzdolabında 2 – 3 hafta arası dayanıyor.
Eğer bitiremeyecekseniz konserveleri küçük kavanozlarda hazırlamanız daha iyi olacaktır. Ayrıca kavanozlarımı resimde gördüğünüz gibi tek tek buzdolabı poşetlerine yerleştirdim. Kavanozların altına da rulo havlu kâğıdı katlayıp koydum. Poşetleri bağladım. Sonrada ışık almayan bir dolabıma yerleştirdim. Poşetle bağlamamın amacı; geçen sene kavanozumun biri gaz çıkışıyla taşıp dolabımı batırmıştı. Bende bu nedenle poşetlere tek tek bağlayarak sorun çıkaran olursa hem onu tespit etmiş olacağım hem de dolabım kirlenmeyecek. Size de tavsiye ederim.
Unutmadan kavanoz kapaklarımızın hiç kullanılmamış olması çok önemli. Eğer kullanılmış kapak kullanırsanız hele kapakları bıçakla havasını çıkartarak açanlardansanız domatesler hava alıp bozulur ve emekleriniz boşa gider.
                            Ailenizle ağız tadıyla yemeniz dileğiyle AFİYET OLSUN.


4 yorum :

  1. Bu sene domateslerimi sizin gibi hazırlamaya karar verdim. Şimdi fiyatlarda uygunken 2 kasa domates aldım. Hep asprinle hazırlardım. Bu sefer sizin yönteminizi yapıcam. Size güvendiğim için 2 kasa domatesi kullanıp hazırlayacam. işallah beceriririm. Teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle açıklamalı anlatımınız için teşekkür ederim. 5 kilodan denedim ve dediğiniz gibi küçük kaplara hazırladım. Hazırlayalı bir hafta oldu ve bakmak için bugün birini açtım yemek pişirdim. Sonuç çok güzel oldu. İşallah yarın bir kasa alıp yine hazırlayacağım. Çok teşekkürler. Lütfen daha çok tarif paylaşın.

    YanıtlaSil
  3. Vallahi siz beni marefetli bir hanım yapacaksınız. Ben hazır sos veya genelde salça kullanırım. Evde ekmek yapmaktan sonra domates sosta doğalından olsa güzel olurya hani. Bakalım. Üşenmem işşallah. Tarifleriniz için bende teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Sedef hanım domateslerimi aynen sizin dediğiniz gibi ilk kez hazırladım. İlk kez bu şekilde kullanacağım. İnanıyorumki güzel olacak. Tarif için teşekkürler. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil