Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Nisan 2012 Çarşamba

İRMİKLİ LOKUM

NE YEDİRELİM?
Lokman Hekim'e:
"Hastalarımıza ne yedirelim?" diye sorduklarında,
şu cevabı vermiş:
- Acı söz yedirmeyin de, ne yedirirseniz olur.



Kimseye acı söz yedirmeyelim, LOKUM yedirelim.
Tarifi bana ait olan lokumumuzu hazırlamaya geçelim:

İRMİK LOKUMU
Malzemeler:
1 litre süt
2 su bardağı musluk suyu
15 yemek kaşığı ince irmik
15 yemek kaşığı şeker
2 adet falım sakız
3 limonun kabuğunun rendesi
3 portakalın kabuğunun rendesi
2 adet vanilin (Birini damla sakızlı vanilin kullandım)

Dış kaplaması için:
2 su bardağı hindistan cevizi
Yapılışı:

Bir tencerenin içine irmik, şeker, limon kabuğu, portakal kabuğu, küçük parçalara bölünmüş sakız, süt ve suyu ilave edip kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirelim. 


O kadar güzel göbek atıyorduki fotoğrafını çekmeden duramadım. Arka arkaya fotoğraflamaya çalıştım.
Oldukça katı şekilde pişen sütlü tatlımızı ocaktan alıp içine vanilyaları ilave edip karıştıralım. Eğer evinizde mevcutsa, doğranabilen reçellerinizi mercimek tanesi gibi doğrayıp lokum karışımızımıza ilave edelim ve tekrar karıştıralım. Benim şu an evimde bu tarz reçelim olmadığı için ekleyemedim.
Düz, kıvrımı olmayan bardaklarımızın içini su ile çalkalayalım. Sonrada bardakları irmiklimiz ile dolduralım. Doldururken arada hava boşlukları kalırsa fazla uğraşmayalımki tatlımız kaymaklanmadan sıcak sıcak bardaklara doldurabilelim. Doldurduğumuz bardakları ılıması için bir kenara bırakalım. Yeterince soğuyunca bardakların üzerinde kalan boş kısımlarına birer yemek kaşığı içme suyu ilave edip üzerlerinin kurumamasını sağlayalım. Sonrada buzdolabına kaldıralım. Bardakları bir tepsiye dizip bir gece dinlenmesi için (yaklaşık 12 saat)  buzdolabına kaldıralım.
Buzdolabından çıkardığımız bardaklarımızdan lokumumuzun kolay çıkması için kenarını bir bıçakla dönelim. Sonra bardağı ters çevirelim ve lokumumuzu bozmadan çıkaralım.
Lokumlarımızı istediğimiz boyutta halka halka keselim. Ben bir adet bardak lokumu 5 halkaya böldüm. Sonrada her halkayı çukur bir kaseye doldurduğumuz hindistancevizinin içinde döndürelim ve servis kabımıza dizelim. Bu işleme bütün lokumlarımızı bitirene kadar devam edelim. Yalnız mümkün olduğunca lokuma elimizi değdirmeyelim ki parmak izlerimiz lokumumuzda kalmasın.
Servis kabımıza dizdiğimiz lokumları son haliylede 4 - 5 saat dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz.

                                                                AFİYET OLSUN.


Bu tarifimi sevgili
74. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.


9 yorum :

  1. merhabalar tarifinizi pasasoframda gördüm bloğunuzu beğendim hakkımda bölümünü de okuduktan sonra izleyiciniz olmaya karar verdim. nefis bir lokum olmuş. mutlaka deneyeceğim. elinize sağlık izleyiciniz oldum ben de beklerim belki ziyaret edersiniz. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Paşasofram sayesinde sanırım birbirimizi kazandık. Ne dersiniz? Muhakkak ziyaretinize geleceğim.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık.....lokum enfes olmuş...

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNİZE SAĞLIK. ÇOK GÜZEL OLMUŞ.

    YanıtlaSil
  4. Pınar hanım ne kadar beceriklisiniz. hiç üşenmiyorsunuz ve uğraşıp güzellikleri bizimle paylaşıyorsunuz. Hiç benim aklıma böyle şeyler gelmiyor. sayenizde çevreme değişik şeyler sunuyorum. Ama biraz bencilim sırrımı yani sizi hiç söylemiyorum. Eli öpülesi eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok şık sunumu olmuş. Hem pratik hem görüntüsü süper. Malzemeler göre lezzette süper çok beğendim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ırmıkle ılgılı butun tatlıları denedım super bır tat yapmaya deger kolay 5 cayları ıcın ıdeal

    YanıtlaSil
  7. DENEDİM VE HARİKA OLDU. HERKESE TAVSİYE EDERİM.

    YanıtlaSil
  8. İkindi çayına misafirim var ne yapsam diye düşünürken dün akşam buldum sizi tarifinizi hazırladım. görüntü süper oldu. Fotoğraflar sayesinde yapmak çok kolaydı. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil