Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

İRMİK HELVASI



15 Mart Perşembe günü Kuran toplantımda arkadaşlarımla yaptığım Helvalı Yasin'imin irmik helvası.
Tam 500 grlık 2 paketten hazırladım ama fazla geldi. Neyse, az olsa yetmeseydi üzülürdüm fazlaya çare her halde bulunur. Zaten öylede oldu. Gelemeyenlere, evde çocuğu olanlara evlerine götürmeleri ve götürülmesi için paketledim. Ancak pişmiş halinide paketleme yapmak için tencere başına gelince fotoğrafını çekebildim. O an masaya hemen götüreyim diye fotoğraf çekmeyi unutmuşum.
Bu arada ben irmik helvasını sütle yapmayanlardanım. Çünkü sade hali yani su ile pişmiş hali benim damak tadıma daha çok uyuyor. Ama siz isterseniz yarısını su yarısını süt kullanarakta pişirebilirsiniz.

İRMİK HELVASI
Malzemeler:
1 kg ince irmik (500 gr'lık iki paket)
3 yemek kaşığı un
300 gr tereyağı
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
Şerbeti için:
10 su bardağı su
10 su bardağı toz şeker
Yapılışı:

Bir tencereye su ile 9 su bardağı şekeri koyalım ve kaynamaya başlayınca altını kısıp kaynatmaya devam edelim.
 
Bir yandanda geniş bir tencerede tereyağımızı eritelim. İrmiğimizi ve unu ekleyip rengi koyulaşana kadar kavuralım. Rengi kahverengiye dönünce üzerine cevizi ekleyip bir kaç dakika daha karıştırıp, hala kaynamakta olan şerbetimizi de dökelim ve şerbeti dökerken karıştırmaya devam edelim.
Ocağın altını kısıp tenceremizin kapağını kapatalım. Helvamız suyunu çekince ayırdığımız bir bardak şekeri helvamıza ekleyip karıştıralım ve üzerine kağıt havlu serip tencerenin kapağını kapatalım. Hemen ocağı da kapatıp demlenmeye bırakalım.

                                                              AFİYET OLSUN.  

 
                                           

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder