Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Nisan 2012 Pazartesi

FIRINDA KEFAL




Eğer sizin de ailenizde "Denizden babam çıksa yerim." diyen birileri varsa eminim beni çok iyi anlayacaktır. Balık pişirmek çok kokulu bir işlem. Çevremdeki pek çok bayan balık pazarlarından balık alıp, orada pişirtip evine götürüyorken bizim evimizde haftada 2 kere balık pişiyor. Artık kokusuz yöntemler arıyorum. En kolayı fırında yağlı kâğıt üzerinde, folyoyla sarılı tepside balık pişirmek. Çünkü hem koku az çıkıyor hem de fırın kirlenmiyor.
Şu aralar balık canavarı kardeşimin taktığı balıklar kefal ve gopez balıkları. Dedim ya adam balık canavarı. Aldığı balık kültür balığı olmayacak, deniz balığı olacak ve ilk önce gözünün doyması için büyük boy olacak. Tepsiye sığmayan balıkları sevmiyorum. Neyse ki bu sığdı. İnanın balığı kessem oda sorun. Balık bütün pişecekmiş ki kardeşimin gözü bayram edecekmiş. Neyse yine balık pişirdim. Sanırım balık pişirmekten bıktığımı da anladınız. İşte fırında kefal için: 

Malzemeler:
1 kefal balığı
2 adet soğan
4 orta boy patates
3 orta boy domates
5 – 6 adet defneyaprağı
1 tatlı kaşığı top karabiber
Tuz
Yapılışı:



Fırın tepsisine yağlı kâğıt serelim. Temizlediğimiz ve tuzladığımız balığımızı yağlı kâğıdın üzerine yerleştirelim.



Bizim kefalimiz biraz iri olduğundan ben tepsiye çapraz olarak yerleştirdim. Kefalin her iki tarafını daha iyi pişmesi için bıçakla çizdim. Kefalimizin içine defneyapraklarını yerleştirelim ve top karabiberleri serpelim. Patatesleri soyalım, dörde bölelim, tuzlayalım ve balığımızın yağından lezzetlenmesi için balığımızın etrafına mümkün olduğunca balığa temas edecek şekilde dizelim. Soğanları soyalım ve ikiye bölelim. Her parçayı da ikiye böler gibi çizelim. Domatesleri de kabuklarını soymadan ikiye keselim ve tuzlayalım. Her şeyi tepsiye yerleştirelim.






Tepsimizin üzerine folyo ile kaplayalım. Açıkta kalan kısmı da folyo ile kaplayalım ve folyoları tepsinin kenarına elimizle sabitleyelim.



Balığımızın daha iyi pişmesi için folyo kâğıdını rastgele çatal ile delelim. Tepsimizi fırında 200oC’de bir saat pişirelim.
Balık canavarı ben fotoğraf makinamı alasıya kadar başlamış yemeye. Maalesef balığımın derisini koparmış. Neyse ki son anda fotoğraflayabildim. 



                                                                            AFİYET OLSUN.

2 yorum :

  1. Of of of işte budur. Olsada yesem. Bayılırım balığa. Hergün olsa hergün yerim. Helede böyle güzel ve iştah açıcı pişmişse. Ellerinize sağlık. Saygılarımla.

    YanıtlaSil