Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Nisan 2012 Pazartesi

ERİŞTELİ YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI


 



Bizim evin en sevilen çorbalarından erişteli yeşil mercimek çorbası. Bu çorbayı bilmeyen, tatmayan var mı bilemiyorum ama eğer varsa çok şey kaybettiğini biliyorum. Hem çok lezzetli hemde çok sağlıklı.
Biz bu çorbayı koyu kıvam yapıp yiyenlerdeniz yani bir nevi yemekte diyebilirim. Siz arzunuza göre su miktarını arttırırak daha sulu kıvama getirebilirsiniz. Şimdiden kolay gelsin.

Malzemeler:
1 su bardağı yeşil mercimek
1 su bardağı erişte
1 büyük boy soğan
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı kimyon
3 yemek kaşığı zeytinyağı
8 su bardağı su veya tavuk suyu
Tuz
Yapılışı:



Yeşil mercimeğimizi ayıklayıp, yıkayalım ve 15 dakika kaynatıp suyunu dökelim.



Bir tavada zeytin yağı ile yemeklik doğradığımız soğanlarımızı pembeleşinceye kadar kavuralım. Salçayı, baharatları ve tuzu ekleyip birkaç dakika kavuralım.



Tencerede süzülmüş mercimeklerimizin üzerine kavurduğumuz soğanlarımızı ilave edelim.



Çorbamıza kullanacağımız suyu veya et suyumuzu kaynatalım. Kaynayan suyumuzu  ve eriştelerimizi tenceremize ilave edelim.



Yaklaşık 15 dakika kadar kısık ateşte pişirmeye devam edelim.



Eğer çorbamızın suyu erişteler çektiği için azalırsa kaynamış su ilave ederek daha sulu kıvamada getirebilirsiniz.



Ben biraz kaynar su ilave ettim. Çünkü çorbamı susuz buldum.



                                                                                         AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder