Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

EKŞİLİ (BULGURLU - PİRİNÇLİ) YAPRAK SARMASI



Kışlık susuz salamura yaprak yapımına ulaşmak için:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/kislik-susuz-salamura-yaprak.html
Bardaktaki domateslerin yapımına ulaşmak için:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/domatesi-saklama-yontemi.html

EKŞİLİ YAPRAK SARMASI
Malzemeler:
2 kavanoz susuz salamura yaprak (1.700gr salamura asma yaprağı)
3 su bardağı pirinç
2 su bardağı pilavlık bulgur
5 adet büyük boy soğan
1 baş kuru sarımsak
4 bardak doğranmış domates
1 demet maydanoz
1 su bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı kimyon
2 yemek kaşığı kuru nane 
Tuz
2 adet limonun suyu
Yapılışı:

850 grlık kavanozlardaki yapraklarımı yırtmadan açıp kaynayan suyun içinde 2 - 3 dakika haşlayalım.
 
Soğanlarımızı yemeklik doğrayıp zeytinyağında hafif pembeleşene kadar kavuralım.

Bu arada pirinçlerimizi ayıklayıp yıkayalım. Sarımsaklarımızı soyup havanda dövelim veya sarımsak rendesiyle rendeleyelim. Maydanozlarımızı çok ince olmayacak şekilde kıyalım. Eğer taze domates kullanacaksanız domatesleri soyup yemeklik olarak doğrayalım.

Ben; yazın hazırladığım doğranmış domateslerimi buzluktan çıkarıp birkaç dakika oda sıcaklığında beklettikten sonra kesme tahtasının üzerinde çözünmesini hızlandırmak için rastgele kestim.

Kavrulan soğanlarımın üzerine rendelenmiş sarımsaklarımı, tuzu, salçalarımı, kimyon ve naneyi ekleyip iyice karıştırdım. Üzerine pirinç, bulgur ve domatesleri ekleyip 2 - 3 dakika kadar kavurup ocağı söndürdüm. Maydanozlarımı ve limon suyunu da ekleyip bütün malzemeyi karıştırdım.

Hazırladığım içi yapraklarıma koyarak sardım.

Sarma işlemime malzemelerim bitesiye kadar devam ettim. Bu arada hazırladığım iç yapraklarıma tam geldi.
İster sardığınız yaprakları hemen pişirip yersiniz ister benim gibi streç film ile sarıp buzdolabına kaldırıp ihtiyacınız olduğunda 1 hafta içinde kullanabilirsiniz.

Yapraklarımı Çarşamba günü sarmıştım. Benim Perşembe ve Cuma misafirim geleceği için sarmalarımın yarısını Perşembe yarısını Cuma pişirdim. Fotoğraftada gördüğünüz gibi ben sarmalarımı buharda pişirme aparatının üzerinde sarmalarım suya temas etmeden pişiriyorum. Tencereye yerleştirdiğim sarmaların üzerine 1 su bardağına yakın su döküp su kaynayıncaya kadar harlı ateşte kaynadıktan sonrada kısık ateşte yaklaşık 45 dakika pişiriyorum. Piştiği anda sarmaların üzerine 4 - 5 yemek kaşığı zeytinyağı kezdirip, tencerenin kapağını kapatıp, ocağı kapatıyorum. En az 15 dakika demlenmeye bırakıp ılık olarak servise sunuyorum.
  

   AFİYET OLSUN.

                                 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder