Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2012 Pazar

CEVİZLİ TEL KADAYIFI - SUPANGLE






9 Kasım 2011
Dolu dolu geçen ve devam eden bir bayramda yaptığım tatlılarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Biliyorum geç kaldım ama şimdi vakit bulabildim. Öncelikle hepinize bir önce geçirdiğimiz bayramdan daha güzel bir bayram geçirdiğimizi dileyerek “Kurban Bayramımız Mübarek Olsun.”
Her bayram yenen şerbetli tatlılar… Her yerde; “Bir tane ye… Bir taneden bir şey olmaz.” diyen sevdiklerimiz. Bütün gün yenen tatlılar ve midedeki verdiği rahatsızlıklar. Kısacası iki senedir sütlü tatlılar ikram ediyorum. Geçen sene hem şerbetli hem sütlü tatlım vardı. Misafirlerim hep sütlü tatlı tercih edince bende bu sene sadece sütlü tatlı ikram etmeye karar verdim. Ama alışkanlıklar. Evdeki beyler tel kadayıfı isteyince onları da memnun etmek adına gönülleri olsun diye annemde yarım kilodan cevizli tel kadayıfı hazırladı.









CEVİZLİ TEL KADAYIFI
Malzemeler:
500 gr yaş tel kadayıf
150 gr tereyağlı margarin
1 kâse ceviz içi
Şerbeti İçin:
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
½ limonun suyu
Yapılışı:



Ceviz içlerini iri parçalar halinde kıyalım. Tereyağlı margarini bir tavada erittikten hemen sonra ocaktan alalım. Taze yani yaş tel kadayıfımızı derin bir kaba koyalım. Kadayıfı elinizle dökelim. Sonra ellerimizle bastıra bastıra yoğurarak yağı kadayıflara yedirelim. Tatlı yapacağımız tepsimizi veya borcamımızı yağlayalım.




Kadayıfı iki eşit parçaya ayıralım. Bu parçalardan birini borcama eşit şekilde yayalım. Arzu ettiğimiz miktardaki iri kıyılmış cevizleri kadayıfın üzerine serpelim.




Kadayıfın geriye kalan kısmını da cevizlerin üzerine parçalayarak dağıtalım.




Elimizle bastırarak yerleştirelim. Kadayıfı 5 dakika önceden 180oC’ye ısıtılmış fırında üstü ve altı kızarana yani altın sarısı renk alıncaya kadar pişirelim.




Kadayıfımız piştikten sonra soğumaya bırakalım. Bu arada da toz şeker ve suyu bir tencereye alalım. Ocağa koyduktan yaklaşık 30 – 40 dakika kadar sonra şerbetimiz hazırdır. Şerbetin kıvamı hafif ağdamsı olduğunda yani su gibi akmadığında ya da şerbetin rengi kaynamaktan sarardığında şerbetimiz hazırdır. Bu aşama da kaynamaya devam şerbetin üzerine limon suyunu ekleyelim ve 5 dakika daha kaynatıp ocağı kapatalım.




Soğuyan kadayıfın üzerine sıcak sıcak şerbeti gezdirelim. Kadayıfın şerbeti çekmesi için en az 30 dakika bekletelim.




Sonra dilimleyerek servis yapalım.

SUPANGLE

Keki İçin Malzemeler:
1 paket dankek çay saati kakaolu
Muhallebisi İçin Malzemeler:
10 su bardağı süt
1,5 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı tepeleme kakao
1 paket sıcak çikolata tozu (Bir içimlik paketlerden)
Üzeri İçin Malzemeler:
Hindistan cevizi
Yapılışı:




Supangleyi yapacağımız tencere içine unu, kakaoyu ve şekeri koyalım ve kaşıkla iyice karıştıralım. Üzerine sütü ilave edelim (Tüm sütlü tatlılarda şekerle unu karıştırarak bu işlemi yaparsanız topaklanma riskini ortadan kaldırırsınız.) Kısık ateşte sıvı muhallebi kıvamını alıncaya kadar karıştırarak pişirelim. Muhallebiyi çırpma kabına alalım, sıcak çikolata tozunu ekleyelim ve 5 dakika mikserle çırpalım.




Kekimizi dilimleyelim. Kek dilimini tavla zarı büyüklüğünde doğrayalım. Ben bir dilimi 16 küpe böldüm.  












Servis kabımızın üçte birine supangle koyalım ve üzerine doğradığımız kekleri koyalım.




Keklerin üzerini de supangle ile dolduralım. Biraz kâsede soğuduktan sonra üzerini hindistan cevizi ile süsleyip, buzdolabına koyalım. Soğuk olarak servis yapalım.




NOT: Eğer buzdolabınız no frost ise veya supangleler dolapta 2 – 3 gün duracaksa sütlü tatlılarımız suyunu çekmesin, çatlamasın diye streç film ile tek tek kaplayalım.




                                                         AFİYET BAL ŞEKER OLSUN. 

2 yorum :

  1. Merhaba Sedef hanım. Sitenizin müptelası oldum desem yalan olmaz. Bayram için tatlı ararken hemen aklıma siz geldiniz. Bende bu bayram evde tel kadayıfı yapacağım hatta ilk kez telkadayıfı yapacağım. Tariflerinizden emin olduğum için gözü kapalı denedim tarifinizi. Sonuç tamda sizinki gibi oldu. Aynen tarifi uyguladım tadınıda kontrol ettim. Süper. Şimdi 2. tepsiyi hazırlıyorum. Teşekkür ederim bu kadar zor bir tarifi kolay yapabileceğimiz fotoğraflarla paylaştığınız için. Şimdiden bayramınız kutlu olsun. İyi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Nur hanım yazdığınız tüm yorumlara teşekkür ederim. Yorumlarınızdan beni takip ettiğinizi anlıyorum. Tüm paylaşımlarımı beğenmenize çok memnun oldum. Allah hazırladığınız tel kadayıflarını ağız tadıyla yemek nasip etsin. Tüm sevdiklerinizle sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmenizi dilerim. Bayramınız mübarek olsun.

      Sil