Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

BROWNİ KURABİYE



Bugün geçen seneki Kuran Kursu sınıfımdaki sevgili arkadaşım Züleyha'ma ziyarete gittik. Canım benim Ümreden geldi. Eşi ve çocuklarıyla kutsal topraklardaydı. Bizde "Allah kabul etsin, Haccıda nasip etsin. Hoşgeldin." demek ve getirdiği zemzemi içmek için ziyaretine gittik. Adettendir giderken eli boş gitmemek gerekir. Ben de ağız tatlığıyla yiyelim diye bir gece önceden kurabiyelerimi hazırladım.
Allah orada olanlardan, en önemlisi güler yüzlü tatlı dilli ev sahibemizden razı olsun. Çok güzel bir gündü.
Arkadaşıma erken saatte gidenlerden olduğum için bize hemen ikram edilen bir bardak zemzemi Besmeleyle birlikte "Bende sağ salim tez zamanda gidip gelip arkadaşlarıma bende zemzem ikram edeyim." diyerek üç yudumda içtim. Sonra diğer arkadaşlar gelince canım arkadaşım bir bardak daha ikram ettiki onuda yine Besmeleyle birlikte "İkinci seferi gidip gelmeyi ve yine sevdiklerimle zemzem içmeyi nasip eyle Allahım." diyerek yine üç yudumda içtim.
Allah dileyen herkese Ümreyi ve Haccı nasip etsin. Bana da tez zamanda her ikisinide nasip etsin.
AMİN...
Bu arada oradaki herkes kurabiyemi beğenip tarifini aldı. Leziz mi leziz sevdiklerime sevgiyle hazırladığım kurabiyelerim...

 
BROWNİ KURABİYE namı değer ISLAK KURABİYE
Malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı toz şeker
2 yumurta
5 tepeleme yemek kaşığı kakao
4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
 1 paket vanilin
Şerbeti için:
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su

Bir bardak su ile 1 bardak şekeri ocakta kaynatalım. Kaynadıktan 10 dakika sonra ocağı kapatalım ve şerbeti soğumaya bırakalım. Şerbetimiz ılıyınca buzdolabına kaldıralım.

Hamurumuzu yoğuracağımız kabımızın içine yağları, şekeri, kakaoyu ve yumurtaları katıp güzelce yoğuralım.

İyice karışan karışımımıza un, kabartma tozu ve vanilini ekleyelim. Ele yapışmayan kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğuralım. Hamurumuz hazır olunca ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle yuvarlayıp yağlanmış bir fırın tepsisine veya yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye dizelim.

Kurabiyelerin rahat kabarması için ben iki tepsiye yaydım.

175oC'de turbo fırında kabarıp çatlayana kadar pişirelim.

Fırın kurabiyelerimizi çıkarır çıkarmaz buzdolabında soğuyan şerbetimizin içine atıp her tarafını en fazla 5 - 6 saniyede şerbetleyip servis kabımıza dizelim. Artan şurubumuz olursa bir kaşıkla kurabiyelerimizin üzerine gezdirelim.
Bu arada arkadaşıma götüreceğim servis kabım kurabiyelerle dolunca artanlarda evime nasip oldu.

Üzerlerini ister hindistan cevizi ile isterseniz çam fıstığı tozu ile süsleyebilirsiniz.

Hazırladığınız kurabiyeler içini çekip tam soğuyana kadar oda sıcaklığında sonrada buzdolabında servise kadar dinlendirelim. Ben gece 23.30 gibi şerbetlediğimden kurabiyelerim sabaha kadar oda sıcaklığında sabahta üzerini streçle örttükten sonra (Buzdolabında kurumaması için streçledim.)  sabahtan arkadaşıma gidinceye kadarda buzdolabında dinlendirim.








                                                              AFİYET OLSUN.

                       

1 yorum :

  1. Porselendemlik.com tarafından hazırlanan
    "Porselen demlik çay saati etkinliği"nin 74.hafta ev sahibesiyim.
    7 Nisan 2012-7 Mayıs 2012 tarihleri arasında
    http://pasasofram.blogspot.com/ adresimde göndereceğiniz birbirinden
    güzel tarifleri yayınlayacağım...
    Tariflerinize 74.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Paşa
    sofram' a gönderiyorum diye not düşüp
    bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)
    Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
    lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,
    etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,
    lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...

    YanıtlaSil