Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Nisan 2012 Pazar

BORONA





Annemin çocukluğunda bol bol yediği ve sevdiği borona. Antalya yöresine ait bir yemektir.
Açık olarak yumurtalı yoğurt diyebiliriz.  Aslında annem boronayı anlattığında bana hiç cazip gözükmemişti. Kısacası böyle lezzetli bir şey olduğunu hiç düşünememiştim. Yıllar önce ilk kez borona yediğimde bu lezzetten bir daha vazgeçemeyeceğimi anladım. Çok severek yediğimiz, çok pratik ve çok da sağlıklı boronanın tarifi için:
Yumurta sayısı kişi başına 1 – 2 olarak düşünerek hazırlanabilir. Yoğurdun, sarımsağın ve tuzun miktarı sizin damak tadınıza bağlı. Sadece yumurta ile yoğurt tam karışacak yani yoğurdu yumurtanın üzerine sos gibi dökmeyin. Çünkü tat karışınca ortaya çıkıyor.








Malzemeler:
4 yumurta
Yoğurt
Sarımsak
Tuz
Yapılışı:
Yumurtalarımızı suda katı pişecek şekilde haşlıyoruz.
Haşlanan yumurtaların kabuklarını soyuyoruz. Arzumuza göre doğruyoruz. Ben bir yumurtayı sekize böldüm.
Ayrı bir kâsede yoğurt, rendelenmiş veya dövülmüş sarımsağımızı ve tuzu karıştırıyoruz. Yoğurt sosumuzu yumurtalarımızın üzerine döküp yumurtaların sarısının dağılmamasına dikkat ederek karıştırıyoruz.
                                             
                                                                                      AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder