Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Nisan 2012 Pazar

BİR KERMESİ DAHA TAMAMLADIK.


İmrân İbn Husayn (r.a) anlatıyor:
Bana Kur'an okuyan bir kadın uğradı,
okudu sonra karşılık istedi ardından da bu isteğini geri alarak şöyle dedi:
Hz.Peygamber (s.a.v) buyurdu ki:
"Kim Kur'an okursa karşılığını Allah'dan istesin.
Bir zaman gelecek insanlar
Kur'an okuyacaklar da karşılığını insanlardan isteyecekler"
(Hadis hasendir, Tirmizî)



Es-selâmü aleyküm dostlarım.

Çok yorucu geçen bir haftadan sonra tatlı bir yorgunlukla huzur dolu bir hafta sonu geçiriyorum. 20 Nisan Cuma günü "Kutlu Doğum Haftası" etkinliklerinin son gününde geçen sene gittiğim Kuran Kursumun kermesinde Hocamın "Nazım sana geçer Sedef." demesi üzerine tam olarak görev aldım.

Aslında perşembe öğleden sonra misafirimiz geleceği için sabah evde hazırlık yaparken içimden bir ses kursa uğramamı söyledi ve bende lifleri götüreyim diye kendime lifleri bahane edip, anneciğime "Yarım saate gelirim." diyerek evden çıkıp kursa gittim.  Hocam kapıdan girerken "Nerdesin sen?" diyerek karşılamasa sonrada "Nazım sana geçer Sedef. Kermeste sahip çıkmada, satışta Sana güvenirim." demese açıkcası sadece 1 - 2 tepsi revani hazırlayıp kermes anında tatlılarımı bırakıp orada annem ve komşularımızla kahvaltı edip bir saat kadar vakit geçirip eve gelecektim.

Kermes için hazırladığım lifleri Hocama verip, son hazırlıkları gördükten sonra, markete uğrayıp, malzemeler alıp evime geri geldim. Tabi evdeki hesap dışarıya uymayınca eve gelmem de bir saati geçince evde yarıda bıraktığım işleri tamamlama telaşıyla biraz koşturdum. Neyseki Allah yardım ettide misafirlerimiz gelmeden işleri bitirip kermes hazırlıklarına dahi başladım.
Öğleden sonra annemin arkadaşları bizde olduğundan onların yanında hazırlayabildiğim kadarıyla birşeyler pişirdim.

Kermes hazırlıkları, misafir derken yarım olduğu için götüremediğim sarı lifinde tamamlanmasıyla saat gece 02:30 gibi yatabildim. Cuma günüde kermes akşam üzeri bitip, malzemeleri topladıktan sonra eve geldim vee o an yorgunluk adına hiçbirşey hissetmedim. Yorulduğumu cumartesi sabah yataktan kalkamayınca anladım. Tam 12 saat derin bir şekilde uyumuşum. Ama yinede yataktan zor kalktım ve sonrada yine söz verilen koşturmacalar... Kısaca çok yorulmuştum ama hayat devam ediyor ve her zamanki gibi koşturmaca Sedef'im.

Gelelim kermes için pişirdiklerime ve tariflerine. Mutfağımda pişenler:

Revani
Portakallı irmikli ıslak kurabiye (Portakallı çatlak kurabiye)
Çikolatalı yaş pasta
Kakaolu süpriz lokum


REVANİ
Malzemeler:
4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı irmik
2 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
Limon kabuğu rendesi
Şerbeti için:
5 su bardağı su
4 su bardağı şeker
Yarım limon suyu
Yapılışı:
Şeker ve suyu bir tencereye alıp kaynadıktan sonra altını kısalım ve şerbet kıvamını alana kadar kaynatalım. Şerbetimizin içine limon suyunu ekleyip bir kaç dakika daha kaynatıp ocağı kapatalım.
Çırpma kabımızın içinde yumurta ve şekeri çırpalım. Geriye kalan malzemeleride ekleyip tekrar çırpalım. Yağladığımız standart kek kalıbımıza (Ben büyük kare borcam kullandım) karışımımızı dökelim ve 180 derecede pişirelim. Fırından çıkınca istediğimiz şekilde keselim.
Buradaki püf nokta sıcak keke ılık şerbetin dökülmesidir.
Şerbetimizide döktükten sonra tatlımız soğuduğunda servis yapabiliriz.


İRMİKLİ PORTAKALLI ISLAK KURABİYE - PORTAKALLI ÇATLAK KURABİYE
Kurabiyeler aşağıdaki malzemelerle yaklaşık 25 adet çıkıyor. Ama ben daha fazla olmasını istediğim için iki katı malzemeyle iki tertip kurabiye hazırladım.
Malzemeler:
2 adet yumurta
1/2 paket (125gr) eritilmiş margarin
4 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kakao
2 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
5 çay bardağı un
3 çay bardağı irmik
3 portakalın kabuğunun rendesi
Şerbeti için:
3 çay bardağı şeker
4 çay bardağı su
Yarım limonun suyu
Süslemek için:
Hindistan cevizi
Yapılışı:
Önce şerbetimizi hazırlamak için şeker ve suyu kaynatalım ve şerbet kıvamına gelince limon suyunu ekleyip bir kaç taşım kaynatıp ocağımızı kapatalım. Şerbetimizi ılıması için bir kenara koyalım.
Hamur yoğuracağımız kabın içine yumurtaları kıralım. Eritilmiş ve soğumuş margarini, kakaoyu, vanilyayı, portakal kabuğunu ve pudra şekerini ekleyelim. Mikserle veya çırpma teliyle 2 - 3 dakika çırpalım. Üzerine irmik, un ve kabartma tozunu ekleyip karışımı yoğurarak hamur haline getirelim. Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle yuvarlayıp bastırmadan top şeklinde tepsiye dizelim. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırınımızda yaklaşık 20 - 25 dakika pişirelim. Pişen kurabiyelerimizi fırından çıkarır çıkarmaz hemen bir kenarda ılımış olan şerbetimizin içine atalım. Kurabiyelerimizi 2 - 3 dakika beklettikten sonra ters çevirelim ve yine 2 - 3 dakika kadar bekletip servis kabımıza dizelim. Artan şerbetimizi kurabiyelerin üzerine kaşıkla gezdirelim ve kurabiyelerimizi hindistan cevizi ile süsleyelim.


ÇİKOLATALI YAŞ PASTA
Kermeslerin favorisi tatlılar ve kremalı pastalardır. Bende tembel işi ama hakkını veren bir yaş pasta hazırlamaya çalıştım.
Malzemeler:
1 adet 2 katlı pasta taban
1 adet kakaolu pasta kreması
1 adet çikolata sosu
1 paket damla çikolata (250 gr)
1 litre süt
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
Yapılışı:
Kakaolu pasta kremasını üzerinde yazan tarife göre hazırlayın. Kremanın içine damla çikolatanın yarısını koyalım ve bir spatula ile karıştıralım. İki katlı pasta tabanımızın arasına kremamızı boşaltıp kekimizin her tarafına eşit yayalım. Üzerine pasta tabanımızı kapatalım.
Çikolata sosumuzu üzerindeki tarife göre pişirelim. Yalnız pişirme esnasında karışımımız ılımaya başladığında geriye kalan yarım paket damla çikolatamızıda çikolata sosumuzun içine katalım ve karıştırarak çikolata sosumuzu pişirelim. Pişen sosu kabuk bağlamaması için devamlı karıştırarak biraz soğutup, kekimizin üzerine dökelim ve kekimizin yanlarını da eşit şekilde kaplayalım. Sonrada donması için biraz oda sıcaklığında bekletelim. Pastamız yeterince soğuduğunda buzdolabına kaldıralım. Tamamen donuncada süsleyelim.
NOT: Çikolata sosun içine çikolata ilave etmek sosun glazö yani glazör gibi pastanın daha kıvamlı kaplamasını sağlıyor.


KAKAOLU SÜPRİZ LOKUM
Hocam sabah "Senin lokumlardan da yapsak iyi olurdu." deyince ben hemen mesajı aldım ve lokum hazırlamaya karar verdim. 
Malzemeler:
7,5 su bardağı süt (1,5 litre süt)
6 kahve fincanı un
6 kahve fincanı un
5 adet falım sakız
2 adet vanilya
Dış kaplaması için:
4 tepeleme yemek kaşığı kakao
4 tepeleme yemek kaşığı pudra şekeri
1 su bardağı hindistan cevizi
Yapılışı:
Muhallebi yapacağımız tencere içine unu ve şekeri katıp homojen şekilde iyice karıştıralım. Üzerine sütü karıştırarak ilave edelim. Kısık ateşte ılıyıncaya kadar karıştıralım ve küçük küçük doğradığımız sakızları ilave edelim. Sonra da muhallebi kıvamını alıncaya kadar karıştırarak pişirelim.Muhallebiyi çırpma kabına alalım ve vanilyalarımızı ilave edip, yaklaşık 2 - 3 dakika yüksek devirde mikserle çırpalım. Kıvamı muhallebiye göre oldukça serttir.
Çukur bir kasede kakao, pudra şekeri ve hindistan cevizini karıştıralım.
Kullanacağımız servis kabımızın içine kakaolu karışımdan serperek kaplayalım. Üzerine muhallebimizi dökelim. Kıvamı oldukça sert olduğu için spatulamızı veya kaşığımızı arada musluk suyu ile ıslatarak muhallebimizi kakolu karışımın üzerine yayalım. Sonrada soğumaya bırakalım.Buzdolabında 2 - 3 saat bekledikten sonra istediğimiz büyüklükte kare kare keselim. Kakaolu karışımımıza her lokumumuzun dışını bulayalım ve bir kaba lokumlarımızı dizelim. Bütün lokumlar kakaolu hindistan cevizli karışımla kaplanınca lokumlarımızın üzerini streç film ile örtelim ve bir gece buzdolabında dinlendirelim. Soğuk olarak servis yapalım.

Akşam,  lokum hariç geriye kalanların hepsinin kermes için son aşamalarını da tamamlayıp sabaha hazır hale getirdim.


Revanilerimi Hocamın verdiği 12 adet şeffaf kaplara ikişerli olarak yerleştirdim. Artanlarıda evimde bulunan kaplara yerleştirip hepsini paketledim.


Islak kurabiyelerimide tepsilere dizdim ama görsel olsun diye tepsileri folyo ile kapladım.


Yaş pastamı önce cam tepsiye yapmıştım. Ama geçen sene yaş pastam bütünüyle alınınca borcamımı geri almak benim için sorun olmuştu. Bu nedenle ikindin babamı arayıp bana kartonlar getirmesini istedim. Akşamda kartonları üst üste koyup, eşit şekilde kesip hepsini birbirine bantladım. Sonrada folyo ile kaplayıp güzel ve sağlam bir tepsi elde ettim. Yaş pastamı iki spatula yardımıyla yeni tepsime aktarıp üzerine hindistan cevizi serptim.
Lokumlarımıda buzdolabında çok yer kaplamaması için sabah kermese gitmeden önce folyodan olan sütlü tatlı kaplarına yerleştirip üzerini streçledim.

Kermese hazırladığım liflerimi görmek isterseniz:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/kermese-lifler.html 

2 yorum :

  1. sevgili sedef ne güzel bir hizmette bulunmuşsun.allah kabul etsin eline emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Amin. Teşekkür ederim canım. Allah hepimize güzel hizmetlerle meşguliyet nasip etsin.

    YanıtlaSil