Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Nisan 2012 Pazartesi

AVOKADO SAKLAMA




Babamın bahçeden topladığı avokadolar artık dışarda duramayacağı için yani avokadolarımın içleri kararmaya başladığı ve etine çekirdeğinin kabuğu yapışmaya başladığı için müdahale etme zamanım geldi. Bende avokadolarımı kurtarmak için hepsinin salatasını yaptım. Klipsli saklama kaplarıma doldurup buzdolabıma kaldırdım. Artık her an yemeye hazır. En önemlisi bu şekilde avokado salatamızı 12  – 15 gün muhafaza edebiliyoruz. Bu süre içinde salatanızda sulanma olursa yeniden salatanızı karıştırmanızda yeterli.
Aşağıda 1 avokado için salata yapımını anlattım. Benim 14 adet avokadom vardı. Bende malzemeleri avokado sayım oranında arttırdım.










 

AVOKADO SALATASI
Malzemeler:
1 adet olgun avokado
1/2 adet limonun suyu
1 iri diş sarımsak
Tuz
Yapılışı:
Avokadoyu iki şekilde kabuğundan ayırabiliriz. Avokadonun dışını bıçakla soyabiliriz veya avokadoyu bıçakla boylamasına ikiye kesip, çekirdeğini çıkarıp, bir yemek kaşığı yardımıyla kabuğunun içinden meyveyi çıkarabiliriz. Çıkan meyveleri bir çatal yardımıyla ezelim. Üzerine limon suyu, dövülmüş veya rendelenmiş sarımsak ve tuz ekleyip yine çatalla ezerek bütün malzemeyi birbirine karıştıralım. Sonra servis kabımıza alalım.
                                                                    AFİYET OLSUN. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder