Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Şubat 2012 Salı

PORTAKALLI KURABİYE



Kışın en sevdiğim tatlarından biri...
Portakallı kurabiye
Malzemeler:
1 yumurtanın sarısı
1 su bardağı şeker
1 paket margarin (250 gr)
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı portakal suyu
Sıktığımız portakalların kabuğunun rendesi
1 kg un
Üzeri İçin Malzemeler:
1 yumurtanın akı
Yapılışı:




Derin bir kabın içinde yumurta sarısını, şekeri, sıvı yağı, oda sıcaklığındaki margarini, portakal suyunu, portakal kabuğu rendesini ve kabartma tozunu karıştıralım. Bu karışımın üzerinede unu yedire yedire ilave edelim ve kurabiye hamurumuzu elde edelim.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparalım. Top şeklini verelim ve biraz bastıralım. (Top şeklinde kalırsa içi biraz çiğ oluyor.) Şekil verdiğimiz hamuru yumurta akına batıralım ya da yumurta akına batırıp sonrada toz şekere batıralım veya önce yumurta akına batırıp sonra üzerine ceviz veya fındık koyup parmağımızla biraz bastıralım. Yağlanmış bir fırın tepsisine veya yağlı kağıt serdiğimiz bir tepsiye aralıklı olarak dizelim.  
Yukarıdaki ilk tepsiyi hemen fırına sürdüm ve aşağıdaki ikinci tepsiyi yapmaya başladım.






Önceden ısıtılmış 180oC'lik fırında pişirelim. 
Benim ilk tepsi ikinci tepsiyi sürünceye kadar kabarmış.
İkinci tepsimde pişti. Buyrun servisime...
                                                                                   AFİYET OLSUN.

3 yorum :

  1. yaptım musafırlerıme tesekkurler cok guzel

    YanıtlaSil
  2. ben denedım yaptım husafırlerıme cok guzeldı tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. yaptım musafırlerıme tesekkurler cok guzel

    YanıtlaSil