Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Haziran 2012 Cumartesi

ÜÇ KABARTMA TOZLU POĞAÇA - 321 POĞAÇA

BİR AYET - BİR HADİS

Ey Rabbimiz! Bizi, inkar edenlerin zulmüne uğratma.
Bizi bağışla.
Ey Rabbimiz!
Şüphesiz sen mutlak güç sahibisin, hüküm ve hikmet sahibisin.
Mümtehine, 60/5

Müslüman dilinden ve elinden müslümanların güvende olduğu kişidir. Mümin de insanların malları ve canları hususunda kendisine güvendiği kişidir.
(Tirmizi, İman, bab: 12)



Bugünlerde en çok konuşulan tariflerden biri; 3  2  1.
Gerçektende kabartma tozu ile yoğurmanıza rağmen sanki mayalı hamurmuşçasına kendini çeken toparlayan harika bir hamur. Ben açarken hamuru çok beğendim. Mayalıymışçasına kabaran, yumuşacık poğaçalarım oldu.

Kepekli un kullanmama rağmen harika kabardı. Birde sade un ile hazırlasam eminim daha yumuşak ve daha kabarmış poğaçalarım olurdu. En kısa zamanda sade un ilede hazırlayıp sizlerle paylaşacağım.
Bu güzel poğaçalarımı annemle birlikte ananemin ziyaretine giderken ona götürmüştüm. Çay saati için; margarinsiz olması nedeniyle ananeme dokunmayacağı için de kızı tarafından özellikle seçilmiş ve torunu tarafındanda zevkle hazırlanmıştı.

Yine çok ama çok güzel bir soframız vardı. Sohbet güzel, ikramlar leziz.
Daha ne olsun ki.



ÜÇ KABARTMA TOZLU POĞAÇA
Malzemeler:
3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
Aldığı kadar un (Ben 7 bardak kepekli un kullandım)
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı tozşeker

İçi için malzemeler:
Arzu ettiğiniz iç malzeme
veya
250 gr beyaz peynir
250 gr lor peyniri
Tuz
12 adet siyah zeytin

Yapılışı:



Yoğurma kabımıza üç kabartma tozumuzu da dökelim ve üzerine yoğurdumuzu ilave edip kabarmasını bekleyelim.


Köpük köpük olan kabaran yoğurdumuzun üzerine sıvıyağımızı, unumuzu ve tuzumuzu ilave edip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
Bir kaseye kullanacağımız iç malzememizi hazırlayalım. Ben annemin isteği üzerine maydanozsuz, sadece lor peyniri, beyaz peynir ve tuz ekleyip karıştırdım.
Birde kardeşim zeytinli sevdiği için ona kıyamadığımdan ona özel sekiz adet zeytinli poğaça hazırladım.



Cevizden biraz büyük hamur parçaları koparıp merdane yardımıyla veya elle açalım. Hamurumuzun yarısına hazırladığımız peynirimizden bir yemek kaşığı koyalım ve diğer yarısını üzerine kapatalım. Burada kenarları ister elinizle bastırın ister benim gibi çatal ile bastırarak kenarlarına şekil verin. 
Hamurumuz bitene kadar peynirlileri hazırlayalım.

"Peki zeytinlileri nasıl yaptın?" diyenleriniz varsa;
Hamurumuzdan bu seferde ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp daire şeklinde açalım. İçine çekirdekleri çıkarılmış zeytinlerden 1,5 - 2 zeytin koyup kenarları büzüştürerek toplayalım. Kapama yeri tepsiye gelecek şekilde tepsiye koyalım.



Hazırladığımız poğaçaların üzerine fırça yardımı ile yumurta sarısı sürelim. 180 derece altı üstü kızarana kadar pişirelim.



Fırında nar gibi kızarmış poğaçalarım.



Size de ikram edeyim.



Poğaçalarım ananemin masasında da yerini aldı.

                                                                   AFİYET OLSUN.

                                          



5 yorum :

  1. Şu an fırınımda tarifiniz pişiyor. İnanın çok güzel kabardı. puf puf. şimdi ikinci tepsi fırında ve tadıda harika. Üç kabartma tozu belli olur diyordum. Korkmuştum ama yine size güvenmekte yanılmadım. Tadı çok güzel oldu. Herkese tavsiye ederim. Ellerinize ve benim ellerime sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bu tarif çok hoşuma gitti. Malzemeler çok akılda kalıcı ve tadıda çok harika oldu. Diğer tariflerinize yorum yazan arkadaşlarında dediği tarifinizi denedim ve tavsiye ederim. Bence mayalı gibi ama mayasız çok akılda kalıcı bir tarif. Sanırım uzun sürede favorim olcak bu tarif. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. 321 ÇOK AKILDA KALICI BİR TARİF. GÖRÜNTÜDE SÜPER. ANLATIMDA SÜPER. KISA SÜREDE DENEYECEĞİM. SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  4. Sedef hanım tarifinizi denedim ve inanın çok güzel oldu. Arkadaşlarında dediği gibi tarif ölçüleri de çok akılda kalıcı ama ben yinede tarif defterime not ettim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Hafta sonu sabahı için poğaça tarifi ararken buldum sizi. Tarif ilgimi çekti ve yorumlarda güzel olduğunu söylüyordu deneyeyim dedim. Gerçekten çok güzel oldu. başta 3 kabartma tozu kullanmaya korkmuştum tadı hissedilir dediydim ama öyle olmadı. Herkese tavsiye ederim. Sizede teşekkür ederim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil