Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Haziran 2012 Pazar

PANDİSPANYA ( YAŞ PASTA KEKİ )



BİR AYET - BİR HADİS

Deki: Rabbim!
(Gireceğim yere) doğruluk ve esenlik içinde girmemi sağla.
(Çıkacağım yerden de) beni doğruluk ve esenlik içinde çıkar.
Katından bana yardımcı bir kuvvet ver.
İsrâ, 17/80

Allahım!
Seni anmak, sana şükretmek, sana güzelce kulluk etmekte bana yardım et.
Ebu Dâvûd, Salât,361

 



Daha öncede "Pandispanyayı nasıl yaptın?" diye soranlar olmuştuda en son
canım arkadaşım "Sedef senin pandispanyan çok güzel kabarıyor. Sırrın ne?" dediğinde "Demekki sen benden hiç pandispanya tarifi almamışsın. Alsaydın buradaki sonucu sende aynen alırdın." dedim.


O zamandan bu yana sizlerlede paylaşmayı düşündüğüm için hazırlıklarımı yapmış fotoğraflarımı çekmiştimde yayınlamak paylaşmak şimdiye nasipmiş.

Belki pandispanya hazırlamayı bilmeyenler vardır  ya da sünger gibi yumuşacık bir pandispanya nasıl oluru tam bilemeyenleriniz vardır. Hem onlar için hem daha dikkat çekip herkesin kolay ulaşabilmesi için hemde arşivimde bulunması için benim sizlerle daha öncede paylaştığım pandispanya sırrım:

PANDİSPANYA

Malzemeler:
4 adet yumurta
4 Türk kahve fincanı şeker
4 Türk kahve fincanı un
1 Türk kahve fincanı su
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:


Yumurtalarımızı çırpma kabımızın içerisine kıralım. Üzerine şekerimizi ekleyelim. Mikserin yüksek devrinde köpürene kadar yaklaşık 6 - 7 dakika çırpalım.


Üzerine un, kabartma tozu ve suyu ekleyip yaklaşık 1 dakika çırpalım.


26 cm'lik tepsimizin içinin her yerini iyice sıvıyağ ile yağlayalım.
Üzerine pandispanya kekimizin hamurunu dökelim.
Ben hamurun tepsinin her yerine eşit olarak dağılabilmesi için kek tepsimi bir kaç kez yere vururum ve sallarım. Bunuda annemden öğrendim.

Fırınımı 180 derece ayarlayıp soğuk fırına tepsimi koyuyorum. Genellikle tariflerimi;
Fırınıma tek tepsi koyuyorsam turboda
Çift tepsi koyuyorsam alt üstte
ama herzaman 180 derecede pişiriyorum.

Pandispanyamız kabarıp üzeri renk alana kadar kesinlikle fırını açmayın. Yoksa pandispanyanız sönebilir yani kabarsa bile inebilir.

Pandispanyamızı fırından çıkarmadan bir kürdan  batırıp içinin pişip pişmediğini kontrol edelim.


Fırından çıkarınca bir bıçakla tepsinin kenarlarını bıçakla dönelimki tepsiye yapışan kek varsa tepsiden ayırmış olalım. Kek tepsimizin üzerine servis kabımızı kapatalım ve ıslak bir bezle kek tepsimizi tutarak servis tabağımıza tepsimizi ters çevirelim. Pandispanya tepsimizin üzerine ıslak bir bez veya havlu serelim. Bezin üzerinden bir bıçağın tersi veya elimizle vuralım. Böylece ıslak bezimiz sayesinde pandispanyanın altı terleyecek ve tepsiden kolayca ayrılacaktır. Vurmak ise bu süreyi hızlandırıyor. Eğer tepsiyide güzel yağladıysanız tepsiden kolay ayrılacaktır. Eğer ayrılmıyorsa ıslak bez sermeye ve vurmaya devam edin. Sabrın sonu selamettir.


Ben eski usul alimünyum tepsi kullandığım için orta kısmı biraz yapışmış ama ben sonuçtan memnun kaldım. Umarım sizde beğenirsiniz.

Pandispanyamıza su yerine portakal suyuda koyabilirsiniz. Birde içerisine portakal kabuğuda rendelerseniz harika portakallı bir pandispanyanız olur. Denemenizi tavsiye ederim.

Bazıları yumurtalar oda ısısında olmalı diye sizi uyarabilir. Ama bazen aniden pandispanya hazırlamanız gerektiğinde buzdolabınızdan o an çıkardığınız soğuk yumurtaları kullanmanız gerektiğinde siz ne yapıyorsunuz bilemiyorum ama ben bu fotoğraflardaki keki  ve şu ana kadar hazırladığım tüm pandispanyaları soğuk yumarta ile yaptım. 

Bence yumurta ısısı değil boyutu önemli. Ben L boy 63 - 72 gr olan yumurtalardan kullanıyorum. Eğer siz küçük boy kullanıyorsanız bu tarifte yumurta sayınızı 5'e çıkarınki kıvamını yakalayın.

Suyun ısısına gelince bazen kettlede kalmış olan sıcak su, ılık su veya oda ısısındaki içme suyundan kullanıyorum. Onunda bir sırrı yok sadece soğuk suyu hiç kullanmadım.  Su buradaki PÜF NOKTA diyebiliriz. Çünkü su sayesinde pandispanya kekimizin hamuru daha yumuşak oluyor ve yumuşayan yani çok sıkı olmayan kek hamuruda güzel kabarıyor.


Denemeniz için 3 güzel tarif önermek istiyorum.
Birinci tarifim:

Üçüncü tarifim:
AFİYET OLSUN.

74 yorum :

  1. Merhaba canım ellerine sağlık, pandispanyaya hiç su koymazdım ama bir de senin tarifinle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Sedef hanım sizin bu tarifinizi denedim ve çok beğendim. İlkkez pandispanyam sizinki gibi kabardı. Herkese tavsiye ederim. Teşekkür ederim. Sayenide anneme çok güzel bir yaş pasta hazırladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçtan memnun kalmanıza çok sevindim. Teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  3. Merhabalar. Bende su koymayı ilk kez duydum ve mantıklıda geldi. Tariflerinizi deneyenlerinde yorumlar yazması çok güzel. Paylaşım için başta size ve arkadaşlara teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Çok sağolun bu tarif için sonuç harika oluyor pandissanyanız sayesinde sipariş almaya başladım :)))ama iki üç sipariş olunca nasıl yetiştirirım bilmiyorum saklama koşulu varmı?

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim sonuç harika oluyor tarifiniz sayesinde sipariş almaya başladım ama tek sorun iki üç sipariş nasıl yetişecek pandispanya saklama nasıl olması gerekir sizce?şimdiden teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  6. Tesekkurler, ellerinize saglik ^^

    YanıtlaSil
  7. türk kahvesi fincanımımdır bahsi geçen fincan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizem hanım teşekkür ederim. Yazdığınız gibi fincan Türk kahve fincanıdır. Bende hemen malzemelerde düzeltme yapıyorum.

      Sil
  8. Çok teşekkür ederim tarif için. Şimdiye kadar bir kez olsun kabarık kek yapamayan ben çok güzel ve homojen kabarmış bir pandispanya keki yapmayı başardım. üstelikte çok pratik bir tarif. Tekrardan teşekkürler,
    Şirin YILMAZ

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim tarif için. Şimdiye kadar bir kez olsun kabarık kek dahi yapamayan ben çok güzel ve homojen biçimde kabarmış bir pandispanya keki yapmayı başardım. Üstelik çok pratik bir tarif. Tekrardan teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tarifi beğenmenize ve kekinizin güzel olmasına çok sevindim. Sevgilerle...

      Sil
  10. Sevgili Pınar hanım acaba bu pandispanyayı kakaolu nasıl yapabiliriz?

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Pınar hanım acaba kakaolusunu nasıl yapacağız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle cevap yazmaya geç kaldığım için özür dilerim. Pandispanyanın kakaolusu için; yukarıdaki pandispanya tarifimin altındaki, önerdiğim tariflerden birincisine yani DAMALI PASTA tarifimin linkine tıklarsanız tarife ulaşacaksınız. Sevgiyle kalın.

      Sil
  12. sevgili pınar abla pişirirken kaç dakika olduğunu yazmamışsınızz acaba yazarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgecim pişirme süresi fırından fırına değiştiği için yazmamıştım. Ayrıca elektriğin o an ki gücüde pişirme için önemli bir etkendir. Mesela pişirme anında elektrik düşük gelirse pişme süresi uzar. Süreden çok pişip pişmediğini anlamanın en güzel yolu ise üzeri kızarmış kekin veya pandispanyanın kürdan veya bıçakla kontrol edilmesidir. Sanada süreyi önemsememeni öneririm. Unutmadan benim fırınım yaklaşık 35 - 40 dakikada pişiriyor. Sevgilerimle...

      Sil
  13. Ya ben yanlışlıkla 4 fincan su koydum :-( mecburen ununu biraz fazla koydum ve tam tepsiye koyacakken elektrik gitti yarım saat sonra geldi fırında şimdi pisiyor ve eminim çok kötü olacak aksilik üstüne aksilik offf of

    YanıtlaSil
  14. Ya ben yanlışlıkla 4 fincan su koydum :-( mecburen ununu biraz fazla koydum ve tam tepsiye koyacakken elektrik gitti yarım saat sonra geldi fırında şimdi pisiyor ve eminim çok kötü olacak aksilik üstüne aksilik offf of

    YanıtlaSil
  15. kek tarifi çok güzel saolun ama ben keki ilk defa yaptığım için yaktım :)

    YanıtlaSil
  16. Tarif süper kesinlikle deneyin derim :) 2 yemek kaşığı da sıvı yağ kattım kabartma tozunu en son atıp biraz çırptım mikserle harika bir kek oldu büyük fırın tepsisiyle fazlasıyla kabardı. Pınar hanım böyle bir paylaşım da bulunduğunuz için sizden Allah razı olsun :) Damalı pastanızı da en yakın zaman da deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fatma Nur Hanım.

      Sil
  17. tarif için çok teşekkürler artık hep bu tarifi kullanıyorum herkes pastalarımı çok beğeniyor. :)

    YanıtlaSil
  18. Sedef Hanım, emeğinize sağlık. Leziz ve hafif bir tarif. Benim gibi kek-pasta cahilleri için kamu hizmeti olmuş.

    YanıtlaSil
  19. Sedef hanim tarifinizi bugun bende yaptim simdi firindan cikardim guzel gonuyo ama firindan cikarinca biraz indi halbuki cok guzel kabarmisti hic acmadim firini pisene kadar ama insl pastam guzel olur tesekurederim kolay bi tarif gercekten.

    YanıtlaSil
  20. Sedef Hanım fotoğraflar sayesinde çok kolay yaptım kekinizi. Çok güzel kabardı. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  21. Tarif için teşekkür ederim. sayenizde yaptığım pandispanyayı keşke fotoğraflayıp sizinle paylaşabilme imkanımız olsa. Sonuç harika oldu. Tekrar teşekkürler Pınar hanım.

    YanıtlaSil
  22. Harika oldu kekim.eşim de beğendi.çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Bende yaklaşık bir yıldır içine bir fincan ılık su koyarak yapıyorum. Kek sunger gibi yumuşacık oluyor. Yalnız içine yarım fincan kadar sıvı yağ ekliyorum.

    YanıtlaSil
  24. merhaba oğluma yapacağım doğum günü için pandispanya tarifi arıyordum. sizin tarifinizi denedim ve harika oldu. oğlumun doğum gününde bu pandispanyayı neyle yapabilirim? yani arasına ne koysam yakışır. muz ve fındık düşündük ama eşim bayar diyor. vişme daha mı çok yakışır acaba? ayrıca üzerini şeker hamuruyla kaplıcam bana bir fikir verirsenz çok sevinirm.. şimdiden teşekkürler Burcu.

    YanıtlaSil
  25. PINAR SEDEF ABLACIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM PASTA ÇOK GÜZEL OLDU BEN TUBA 14 YAŞINDAYIM SENİN TARİFİNLE ÇOK GÜZEL BİR YAŞ PASTA YAPTIM TARİFİN ÇOK GÜZEL GERÇEKTEN SENİDE PASTAMI YEMEN İÇİN BEKLERİM :D :D :D

    YanıtlaSil
  26. Pınar hanım merhaba,
    gecenlerde internette pandispanya tarifi ararken blogunuzu buldum, tam da oğlumun dogumgunu pastasını kendim yapmaya karar vermişken pandispanya tarifiniz çok işime yaradı:) ben 15 kişilik pasta yaomak için adetleri 2yle çarptım:) fırından ilk çıktıgında epey bi yumurta kokusu oldu ama soguyunca hiçbirşey kalmamıştı. teşekkur ederim...

    YanıtlaSil
  27. pandispanyaya su koymayı unutmuşum:( ne olacak

    YanıtlaSil
  28. F.Zehra
    Tarifinizi denedim ve sonuc harika! Artik pandispanya tarifi aramama gerek kalmadi :)
    Ayrica ben kekte yumurta kokusu olmamasi icin, limon suyu da ekledim ve de belirttiginiz gibi M yumurta kullandigim icin, yumurta sayisini 5'e cikardim.
    Tarif icin cok tesekkürler.

    YanıtlaSil
  29. benim gibi kek pişirme özülü varsa acayip işe yarar bir tarif :))) mutlaka deneyin puful puful ve çok lezzetli bir pansipanya yapacaksınız

    YanıtlaSil
  30. Tarif cok guzel kabariyor muthis kabardi ama 180° sicaklikta kekim kizardi ortasi cig kaldi firini kapattim sicaginda bekletiyorum umarm iyi sonuc alirim

    YanıtlaSil
  31. supersin ellerine saglik hollandadan selamlar xxx

    YanıtlaSil
  32. denedim ve süper oldu ve herkes istedi pandispanya tarifini.tesekkürler

    YanıtlaSil
  33. Woow siteniz çok güzel buda benim ıslak kek tarifi sitem http://sofrayemektarifleri.blogspot.com sitesinde en güzel pasta tarifleri ve hünerli bayanlardan yemek tariflerine ulaşabilirisniz.

    YanıtlaSil
  34. merhaba hanımefendi ben yarın yılbaşı için sizin tarifinizi denemek istiyorurm keki fırının ortasına yerleştireceğim pişirirken orda pişer dimi? çiğ kalmaz umarım çünkü en üste koymak istemiyorum geçen yapmıştım kekin üzeri kabuk bağlamıştı çikolatalıydı ama.cevap verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Öncelikle yeni yılın size ve sevdiklerinize sağlık, mutluk ve huzur getirmesini diliyorum. Ben herzaman pandispanya veya her ne pişireceksem tek tepsi olduğunda fırının tam orta rafına yerleştirip pişiriyorum. Fırının tam ortasında daha iyi sonuç alacaksınız.Sevgilerle...

      Sil
  35. Merhaba güzel tarifiniz için teşekkürler.benim tepsim biraz daha büyük.ben tarifi 6 tane yumurtadan yaparsam suyu ve kabartma tozunu ne kadar kullanayım ??

    YanıtlaSil
  36. cok guzel gorunuyo hemen bende deneyecegim.ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  37. çok güzel kabardı birde fırınımın azizliğine uğrayıp üstünü yakmasaydım dahada süper olacaktı. bugüne kadar hep yumurtanın sarısını ayrı beyazını ayrı çırparak hazırlanan tarifle yapıyordum ama asla bu kadar iyi sonuç almamıştım. tarif için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Teşekkür ederim.

      Sil
  38. pandispanyayı renklendirmek istersek gıda boyasını hangi aşamada eklemeliyiz? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Hanım hayatımda hiç gıda boyası kullanmadım bu yüzden hangi aşamada eklenir bilemiyorum. Yardımcı olamadığım için özür dilerim.

      Sil
  39. Şimdiye kadar denedigim en güzel pandispanya oldu, çok teşekkürler elinize emeginize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Teşekkür ederim.

      Sil
  40. Pasta kekim harika oldu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  41. yorumlar çok iyi oğlum pasta istedi deneyim bakayım nasıl olucak sonucu paylaşcam sizlerle

    YanıtlaSil
  42. bnde deneyecegim internetteki tariflerin tutmadigini soyluyor ama bakalim

    YanıtlaSil
  43. Sonunda kabaran bir pandispanya yapabildim. Daha tadına bakamadım ama görüntü şahane. Teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  44. Selam pinar hanim ayni sey leri yazacagim ama gercekten harika bi tarif bu tarifle cok cesit pasta yaptim bugun de kakaolu kek uzerinede cikolatali sos yaptim vede kek kalibinda yaptim super otesi oldu.allah sizden razi olsun sute karsi alerjim vardi hasrettim boyle seylere:-(

    YanıtlaSil
  45. merhaba pınar hanım bloğunuzu çok sevdim izleyici sorununuz çözülünce muhakkak gelicem,inşaallah bugün senin tarifini uygulayıcam,seninki kadar güzel olurmu bilmiyorum tabi..
    (a bu arada senin tarifinin aynısı yani yazın tamamen kopyalanmış halini gördüm bi sitede, izninle değilse diye haber etmeke istedim o sitenin linki;
    http://www.pasta-tarifi.com/pandispanya-tarifi.php

    bloglarıma davetlisin sevgiler..
    http://benimisimdikis.blogspot.com.tr/
    http://hayatinsorulari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle bloğumu beğendiğinize çok sevindim. Dediğiniz
      http://www.pasta-tarifi.com/pandispanya-tarifi.php adresine baktım ve inanamadım. Resimler yok ama yazılarım tamamen kopyalanmış daha doğrusu çalınmış. Resimlerimede adımı yazmaya resimlerimide çaldıkları için başlamıştım. Buradada resimlerimi çalmamalarının nedeni bu olsa gerek. Haber verdiğiniz için teşekkür ederim. Malesef çalanlara yazdığım yazılar hep sonuçsuz kaldı. Bu adresede yazacağım. İşallah utanması varsa siler ama utanması olsa önce izin alırda yayınlardı, çalmazdı. Neyse... hakkımı çalanları Allah'a havale ediyorum. Şimdide bloklarınızı da ziyarete geliyorum. Sevgilerle...

      Sil
    2. maalesef bir çok site bu çalma işini yapıyor,aynen değin gibi resimleri almamış ki foyası meydana çıkmasın,
      onlar sadece bu dünyayı düşünüyorlar,bilmiyorlar ki birde bu işin öteki yüzü var,
      Allah'a havale ediyorum bende onları,
      yapabileceğim birşey varsa desteğe hazırım.
      pasta manası ile tanışmış olduk, ne güzel oldu :)
      bu arada pastamı yaptım çok güzel oldu misafirlerimde çok beğendi tanıtımını yapıyorum :)
      Allah razı olsun canım
      sevgiler..

      Sil
    3. Bende sizinle tanıştığıma çok sevindim. Allah sizlerdende razı olsun. Bloglarınızı çok beğendim ve takibinize girdim, sanırım farketmişsinizdir. Pastayı beğenmenize de çok memnun oldum. Desteğiniz içinde teşekkür ederim. Sevgilerle.

      Sil
    4. merhaba pınar hanım
      sizi takibe almayı unutmuşum çok üzgünüm bu aralar pek iyi değilim aklımda birşeyi tutamıyorum,sanırım sizde kırıldınız bu sebepten ayrıldınız bloglarımdan
      beni affederseniz bloglarıma tekrardan davetlisiniz..
      sevgi ile..

      Sil
  46. İlk defa pasta denememdi ve mutfakta çok da iyi değilimdir.Ama yaptığım pastaya her yiyen bayıldı. Allah razı olsun sizden. Bir sorum olacak; Bu pandispanya çok yumuşak ve hafif. Sanırım şeker hamurunu taşımaz diye düşünüyorum. Şeker hamuruyla kaplandığında ağırlığı kaldırabilmesi ve şeklini koruması için ne yapmalıyız acaba? Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pastayı beğendinize çok sevindim. Açıkçası hiç şeker hamuru denemedim ve yapmadım. Tahminime göre dayar diye düşünüyorum. Ama garintiye almak için ben olsam o hamuru taşıyabilmesi için 1 fincan suyu koymaz ve yarım fincan un ile yarım fincan şeker ilave ederdim. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgilerle...

      Sil
  47. kakaolu pandispanyanizi yaptim super oldu cok mersi:)

    YanıtlaSil
  48. bu tarifinizi beğendim sorunsuz oluyo yumuşacık oğlumun doğum günü pastasında kullandım sınıf arkadaşları hazır zannetti şimdi aynı tarife ıspanak eklesek naıl olur yeşil olsun istiyorum kekim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmenize çok sevindim. Hiç ıspanaklı kek yapmadığım için size bişey söyleyemiyorum. Eğer denerseniz buraya tekrar yazarsanız çok sevinirim. Sevgilerle...

      Sil
  49. Peki bunu davul fırında pişirincede aynı sonuç olucak mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davul fırın kullanan tanıdıklarımda aynı sonucu aldıkları için rahatlıkla yapabilirsiniz. Sevgilerle...

      Sil
  50. pınar hanım kekiniz harika görünüyor bende pandispanya yaparken su kullanıyorum şekerin daha iyi erimesi için.birde ben mikser almayı düşünüyorum acaba hangi marka mikseri tavsiye edrsiniz?teşekkürler..(serap)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Serap Hanım. Mikser konusuna gelince açıkcası size marka öneremeyeceğim. Çünkü şimdiki mikserlerin hangisi kaliteli bilemiyorum. Ben 10 Yılı aşkındır aynı makinayı kullanıyorum. Benimki bana hediye gelmişti rowenta marka ve artık rowenta mikserlerin üretimi yok. Daha öncede Beko kullanmıştım ondanda çok memnundum. Sevgilerle...

      Sil
  51. elinize sağlık çok güzel tarif birde http://www.pasta-tarifi.com/pandispanya-tarifi.php#comment-47206 gördünüz mü bunu birebir sizinkinin aynısını yazmışlar

    YanıtlaSil
  52. pınar hanım pandispanyam kolay çıksın diye kabımın kenarlarını yağlayığ unlamıştım ama kenarları içe doğru biraz bükülmüş pişerken unlamamam mı gerekirdi kolay çıksın diye yapmıştım :( ve 26 cm çaplı tepsiye döktüm ama resimdeki kadar kabarmadı nedense

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülşah hanım. Pandispanyanız kolay çıksın diye unlamanızdan kaynaklanır mı bilemiyorum. Ben sadece yağlarım ve benim tepsim de 26 cm di. Sizinki kabarmaması çok şaşırtıcı. Açıkcası fırın ısısında mı sorun vardı ya da az mı çırptınız bilemiyorum. Kısacası emeğinizin karşılığını alamamanıza üzüldüm. Tekrar deneyin ve bana tekrar yazın. Sevgilerle...

      Sil
  53. Su koyma fikrini ilk sizde duydum deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğinizde daha yumuşak ve kabarık bir keke sahip olduğunuzu göreceksiniz. Sevgilerle...

      Sil