Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Mayıs 2012 Pazar

SUSUZ SALAMURA YAPRAK VE SİYAH DUT REÇELİ

BİR AYET - BİR HADİS

Şüphesiz gece ve gündüzün ardarda değişmesinde,
Allahın göklerde ve yeryüzünde yarattığı şeylerde,
Allaha karşı gelmekten sakınan bir toplum için pek çok deliller vardır.
Yûnus, 10/6

Ey kalpleri hâlden hâle çeviren Allahım,
kalbimi dinin üzere sabit kıl.
Tirmizî, Deavât,124



Geçtiğimiz pazartesi yengemlerle ananemde buluşmuştuk ve ananeme çay saati için kuskus salatası ve elmalı tarçınlı lokum hazırlayıp götürmüştüm.

Elmalı tarçınlı lokum için:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/05/rasulullah-aleyhissalatu-vesselam-soyle_15.html

Kuskus salatası için:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/05/kuskus-salatasi.html

Çay saatinde yengemlerle birlikte getirdiğimiz ikramlıklarımızı yedikten sonra bahçedeki asma yapraklarına gözüm takıldı. Ananemden izin isteyip bahçeye asma yaprağı toplamaya çıkacaktımki ananem damdaki yaprakların daha güzel olduğunu söyledi. Bende ananemin tek katlı evinin damına çıktım. Bir yandan yaprakları toplarken bir yandanda erik ağacından tamda olgunlaşmış olan yeşil eriklerden yiyordum. Sonra annem sesslendi.
"Sedef biz bahçeye gidiyoruz."
Ben;
"Siz gidin ben burada iyiyim."
Annem;
"Ama biz dut yemeye gidiyoruz."
Dururmuyum;
"Hemen geliyorum."
ve
annem, ben, iki yengem ve yengemin torunu bahçeye geçtik. Bir yandan  yedik bir yandanda topladık. Allahım ne güzellikler yaratıyor. Her yer yemyeşil. Asmalar, erikler, dutlar hepsi öyle bir dökmüşki... Dallar dolu dolu taşıyamıyor.
Bu güzellikler arasında siyahımsı kırmızıya boyanmış ellerimizle doya doya dut yedik, bolcada topladık. Ama en güzel dut yiyenimiz daha bir yaşını yeni geçmiş yengemin torunuydu. O ufacık elleriye ağaçtan kendi başına tamda olgunlaşmış siyah dutları seçe seçe yemiyor mu... bittim valla çok şekerdi.
Kısacası hem sohbet, hem masada ziyafet, hemde bahçe keyfi. Çok güzel bir gündü.
İşallah bir dahaki sefere yanımda fotoğraf makinamıda götürüp sizleri anlattıklarımı fotoğraflamak istiyorum.

İşte o gün topladığım asmaları eve gelince o gün saplarını koparıp bir kenara koydum. Ertesi gün sabah kalkınca cam kavanoza susuz olarak basıp kapağını kapadım. Topladığım yapraklar işte bu iki kavonozu doldurdu. Yanındaki de annemin topladığı dutlar. Benim topladıklarım azdı ve akşam yemiştik. 

Kışlık susuz salamura yaprak nasıl hazırlanır diyorsanız:
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/kislik-susuz-salamura-yaprak.html



Yapraklarım 2. gününde sararmaya başladı. 
Yapraklarım üçüncü gününde tamamen sarardı ve yanındaki dutlarında yarım kilosu annem tarafından dut reçeline döndü.


KARADUT REÇELİ
Malzemeler:
500 gr kara dut
500 gr şeker
2 yemek kaşığı su
Yarım limonun suyu

Yapılışı:

Karadutlarımızın saplarını ayıklayıp tenceremize koyalım. Üzerine şekerimizi ilave edelim. İki kaşık suyuda ilave edip kısık ateşte sulanana kadar pişirelim. Sonra orta ateşte kıvam alıncaya kadar pişirelim. Söndürmeden önce limon suyunu da ilave edip iki taşım daha kayanatıp ocağı kapatalım. Reçelimizi sıcakken kavonoza dolduralım. Soğuyuncada kapağını kapatalım. 





                                                                     AFİYET OLSUN.

7 yorum :

  1. amanınnn ne çok severim ben kara dutu.hemşeriyiz sanırım bende antalyalıyım.ama konya da yaşamaktayım.izlemye aldım.sık sık ziyaretcin olacam sanırım.seni de beklerim..sevgiler..ahlam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin canım. Evet Antalya'da Antalyalılardanım. Yorumunu görünce onaylamadan koştum sana ne hoş şeyler hazırlamışsın. Bayıldım bloğuna takibimdesin. Sevgiler canım...

      Sil
  2. Yaprakları ben de böyle saklıyorum kışın çok güzel oluyor... Karadut reçeli de ayrı güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Neclacım. Bende bu yöntemi komşumdan öğrendim hem çok pratik hemde sonuç güzel. Karadut reçelinide ilk kez denedik. Benim çok hoşuma gidince de paylaştım.

      Sil
  3. nefis olmuş pınarcığım annenin eline sağlık. Ben de böyle yaparım yaprağı. afiyetle yiyin inşallah. Artık bu reçelden bir tart vs tarifi yaparsın bizlere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifim. Allah razı olsun. Aslında hiç aklımızda karadut reçeli yokken bahçede bol döküm olunca değerlendirmek ve reçelini denemek istedik. Çok hoşumada gitti. Elif sağol valla bu reçelle tart hiç aklıma gelmemişti. Evet bişeyler hazırlasam güzel olur. Fikir için tekrar teşekkürler.

      Sil
  4. Pınar hanım ne kadar beceriklisiniz. Hiç üşenmiyorsunuz ve uğraşıp güzellikleri bizimle paylaşıyorsunuz. Ben hiç bu tarz şeyleri bilmiyorum. Sayenizde çevreme değişik şeyler sunuyorum. Çevremdeki herkes ile sizin gibi hazırladık asma yapraklarını. Ama biraz bencilim sırrımı yani sizi hiç söylemiyorum. Sanki ben becerikliymişim gibi şöyle yapın böyle yapın diye anlatıyorum. Sizi tanımak isterdim çok samimi geliyorsunuz bana. Eli öpülesi eline sağlık.

    YanıtlaSil