Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Mayıs 2012 Perşembe

DAMALI PASTA - SANTRAÇ PASTA


Salavat-ı Şerifenin Fazileti

Rasûlullâh (Aleyhissalatü Vesselam) şöyle buyurdu: " Kim bana bir defa salât getirirse, Allah o kimseye on defa salât eder (rahmet eder), on günahını siler, bağışlar ve on derece yükseltilir."
Bir Ayet - Bir Hadis

Deki: Rabbim!
(Gireceğim yere) doğruluk ve esenlik içinde girmemi sağla.
(Çıkacağım yerden de) beni doğruluk ve esenlik içinde çıkar.
Katından bana yardımcı bir kuvvet ver. 
İsrâ, 17/80

Allahım!
Seni anmak, sana şükretmek, sana güzelce kulluk etmekte bana yardım et.
Ebu Dâvûd, Salât,361


Kuran arkadaşlarım için hazırladığım pastam.
Damalı pasta veya santraç pasta.
Adı kişiye göre değişen, eğer kekleri ve kremaları evde hazırlarsanız biraz emekli ama bence tam bir görsel pasta. Eğlenceli yanı ise herkesin pastanın nasıl yapıldığı konusunda yürüttükleri fikirleri dinlemek. Görüntü güzel. Kimi "Yok ben anlamadım, çözemedim." derken kimi "Tamam arkadaşım ben bunu yaparım." dedi. Tabi ki mutfakta değişikliklere açık olanlar hemen hemen yakın tahminlerde bulunurak soru soruyorlar.
Ama en üzüldüğüm kısmı kekin ortasını birde çay fincanıyla kesseymişimde daha çok damam olsaymış.  Arkadaşlarım, canlarım hemen beni motive ediverdiler ve "Ay neyi var Sedef çok güzel, simetri olmayı versin." dediler. İşallah daha güzelleriyle yine aynı güzel sofralarda birlikte olmak dileğiyle.

Pastama gelince; 
Katkı maddesi içeren gıda maddelerini hiç sevmeyen ve istemeyen, mümkünse mutfağıma sokmayan biriyim. Bu nedenle de hepsini tek tek ev usulüyle hazırladım. Yine her aşamayı sizler için fotoğrafladım.

Bu arada bana gelen bir yorumdan dolayı sizlerle paylaşmak istediklerim var.
Genellikle çoğumuz evimizde komşumuza, arkadaşımıza ya da nette tarif paylaştığımızda mutfağı bilenlere göre tarif veririz, anlatırız. Peki ya yeni öğrenenler? İstiyorum ki benim tariflerimi hiç mutfağa girmeyen bir kişi dahi fotoğraflar ve detaylı anlatımlarla yapabilsin. Anladığım kadarıyla   anlatımlarım bazı kişilere biraz fazla detaylı geliyor ama bir zamanlar bizlerinde aynı yerlerden geçtiğimizi lütfen unutmayalım.
DAMALI PASTA
Malzemeler:
Sade Pandispanya için:
4 yumurta
4 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı su
1 çay kaşığı kabartma tozu
Kakaolu Pandispanya için:
4 yumurta
4 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı kakao
2 kahve fincanı su
1 çay kaşığı kabartma tozu
Ara kreması için:
1 litre süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
7 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
Üstünün kreması için:
3 su bardağı süt
1,5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı şeker

NOT: Fincan ölçüsü Türk kahve fincanıdır.
Ara kremamda buzluğumdaki limon rendesininden bir yemek kaşığı kullandım. Eğer yapımını merak ediyorsanız:
Yapılışı:

Pastamızın sade pandispanya keki için yumurta ile şekeri mikserin yüksek devrinde yumurtalar beyazlaşasaya kadar yaklaşık 5 - 7 dakika çırpalım. Üzerine un, kabartma tozu ve su ilave edip tekrar çırpalım. Bütün malzememiz homojen olarak karıştığı zaman Önceden yağladığımız yuvarlak bir tepsiye kek hamurumuzu dökelim. Ilık fırında 175 deredece fırının kapağını hiç açmadan pişirelim. Kekimizi fırından çıkarmadan önce içerisinin pişip pişmediğini kürdan ile kontrol edelim. Eğer kürdan temiz çıkıyorsa tepsimizi fırından çıkaralım.
Tepsimizi bir başka tepsi ile örtelim ve kek tepsisini ters çevirerek pandispanyamızı çıkaralım.
Yine aynı tepside pişirmek üzere kakaolu pandispanyamızı hazırlayalım.  Yumurta ile şekeri mikserin yüksek devrinde yumurtalar beyazlaşasaya kadar yaklaşık 5 - 7 dakika çırpalım. Üzerine un, kakao, kabartma tozu ve su ilave edip tekrar çırpalım. Bütün malzememiz homojen olarak karıştığı zaman yağladığımız tepsimize kek hamurumuzu dökelim. Ilık fırında 175 deredece fırının kapağını hiç açmadan pişirelim. Pişen kakaolu pandispanyamızı bir başka tepsiye ters çevirerek çıkaralım.
Soğuyan pandispanyalarımızı ortadan ikiye bölelim. Şimdi 4 adet pandispanyamız oldu. Pandispanyamızın üzerine kekimizden küçük bir tabak koyalım ve tabağın etrafını bıçakla dönerek keselim. Daha sonrada ortaya daha küçük bir tabak koyalım ve tekrar etrafını keselim. Sonra bu işlemi diğer üç pandispanyaya da uygulayalım.
Şimdi önümüze bir sade bir kakaolu iki pandispanyamızı alalım ve fotoğrafta görüldüğü gibi kestiğimiz keklerimizin orta halkalarını bibiriyle zıt renk olacak şekilde yer değiştirelim. Aynı işlemi diğer iki parçayada uygulayalım.
İçinin kreması için bir tencerede un, nişasta ve şekeri karıştıralım. Tenceremizdeki malzememizi karıştırarak üzerine sütümüzü dökelim. Son olarakta limon rendemizden bir kaşık ilave edip karıştırarak orta ateşte pişirelim. Kremamız katılaşmayan sıvıya yakın bir kremadır. Nedenide kekin kesilen yerlerden aralarınada girerek kesilen bütün parçaların birbirine yapışmasını sağlamaktır.
Kullanacağımız servis kabımıza pandispanyamızın birini yerleştirelim. Ilıyan kremamızın üçte birini kekimizin üzerine sürelim. Kremamızın üzerine ikinci parçayı yerleştirelim ve tekrar kremanın kalanının yarısını sürelim.
Sonra üçüncü parçayı kremamızın üzerine kapatalım ve kalan kremanın tamamını sürelim. Üzerinede dördüncü parçayı kapatalım ve üst kremasının yapımına geçelim.
Dış kaplamayı pişireceğimiz tenceremizin içinde kakao, un, nişasta ve şekeri katıp homojen olarak karıştıralım. Tenceremizdeki malzememizi karıştırarak üzerine sütümüzü dökelim. Malzememizi karıştırarak orta ateşte pişirelim. Kremamız pişince kekimizin ortasına dökelim. Dökülen kremadan aşağıya akanlarla kekimizin etrafını kaplayalım.
Pastamız oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldıralım ve bir gece buzdolabında dinlendirelim. Dinlenen pastamızı süsleyelim.
Artık servise hazırdır.
                                                                    AFİYET OLSUN.


22 yorum :

  1. ellerine saglik kuzum .seneler öncesinde bir deneyimim olmustu bu pasta.gercekten görsel sölen oluyor .cuman mubarek olsun seni seviyorum dualara talibim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ablacım. Seninde Cuman mübarek olsun. Sevgiler.

      Sil
  2. sevgili pınar bu pasta bana her zaman niyeyse artık zor gibi görünmüştür. öyle açıklayıcı anlaşmışsın ki kolay geldi. eline sağlık ayrıca çok nefis olmuş. denenecekler listesinde yerini aldı şimdiden. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım aslında hep bildiğimiz tariflerin bir araya gelmesi ile oluşan bir tat ama sadece püf noktası yerleştirme tekniği. Ama ortaya bahsettiğim gibi 4. bir halka yaparsan şekil daha simetrik ve güzel olur. Yaprsan 4. halkayı unutma... Bende kendime kızıyorum, nasıl bunu düşünemedim diye! Sonuç daha güzel olacaktı.

      Sil
  3. ooooo.. süpermiş.ellerine sağlık canım..çok güzel gözüküyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel... Canım çekti valla. Acaba yapabilirmiyimkidiye düşünüyorum. Sanırım yine mutfak masamda adım adım sizi izleyerek yapacağım. Çok beğendim bunu. Ne güzel bir fikirmiş. Hemen denemem lazım. görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette de yapabilirsiniz. Sadece iki tane pandispanyayı aynı ölçü kapta pişirmeniz yeterli. Gerisi inanın kolay. Deneyince de sonucu yazarsanız sevinirim. Görüşmek üzere.

      Sil
  5. Çok çok güzel gözüküyor emimim tadıda arikadır. Ellerinize sağlık Sedef hanım.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir pasta bu. Valla ne kadar güzel şeyler yapıp paylaşıyorsunuz. Allah sizden razı olsun. Hemen denenecek tariflere aldım. Hatta ramazandan sonraki arkadaş toplantımda çok sükse yapıcak diyebilirim. Şu ana kadar denediğim tariflerinizi çok beğendim. Hiçbirinden pişman olmadım. TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
  7. Vallahi süper hiç aklıma gelmezdi. Teşekkür ederim çok orjinal çok beğendim. Ellerinize sağlık pınar hanım.

    YanıtlaSil
  8. Pastanızı görünce ilk tepkim "hiih çok güzeeelllllllllll...." oldu. Çoooookk beğendim. Hemen notumu aldım. Hemen deneyeceğim. bayıldım ben buna.

    YanıtlaSil
  9. Bu pasta bana çok zor gelen mantığını çözemediğim bir pasraydı. Ama o kadar açıklayıcı anlatmışsınızki çok kolaymış diye düşündüm. Anlatımın çok güzel sitenizide çok beğendim. Ellerinize sağlık. Hepsi birbirinden güzel. Ellerinize kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. en yakn xamanda denemek ıstıyorum cok guzel göxüküyor..bizimle paylaştıgınız için tesekkur ederim:D

    YanıtlaSil
  11. Selamlar tesadüfen tariflerinize geldim goggle sayesinde çarşamba kızımın doğum günü için araştırma yapıyorum ;) yaş pasta için verdiğiniz kakaolu pandispanya tarifindeki 1 fincan kakao ve 1 çay kaşığı kakao yazmışsınız anladığım doğrumudur 1 çay kaşığı kabartma tozu olmalı değilmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam. Evet aynen dediğiniz gibi 1 çay kaşığı kabartma tozu olacaktı doğrusu. Yanlış yazmışım. Uyardığınız için çok çok teşekkür ederim. Kızınıza sağlıklı, mutlu, huzurlu ve bir ömür boyu sevdikleriyle geçireceği bir ömür diliyorum. Doğum günü kutlu olsun.

      Sil
  12. Pınar Hanım, Benim fincanımın boyutları sanırım farklı. Rica etsem Ölçüm yaptığınız fincanınız kaç ml. öğrenebilir miyim. Zahmet olacak. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fincan ölçüsü Türk kahve fincanıdır. Fincan boyutu burada pek önemli değildir. Nedeni ise pastanızın yapımı aşamasında bütün malzemeleri bir tane Türk kahve fincanınızla yaparsanız sonuç aynı olacaktır. Kısacası önemli olan her aşamada aynı Türk kahve fincanı kullanmaktır. Ayrıca nescafe fincanı çok büyük olduğu için kullanmamalıyız. Kolay gelsin.

      Sil
  13. yaparken size bol bol dua ediyorum. artık dışarıdan o sevmediğim pandispanya keklerini almıyorum ve severek yiyoruz ailecenek :)
    allah sizden ebeden razı olsun. cennetinde dost meclislerinde hep birlikte daha güzellerini yedirmeyi nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sizdende razı olsun. Güzel dualarınız ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. Ellerinize saglik bende yaptim cok guzel oldu bu guzel tarifleri bizimle paylastiginiz icin coook tsk ederiz Allah razi olsun ...

    YanıtlaSil