Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Nisan 2012 Pazartesi

İÇLİ KÖFTE




Et yiyen herkesin zevkle yediği bir lezzet. İçli köfte.
Bundan yaklaşık beş yıl önce ilk kez içli köfte yaptığımda ailem güzel olmuş dediğinden bir cesaretle alel acele akşam yemeğine 1,5 saat kala içli köfte yapmaya başladım. Yarısını yemekten önce hazırlayıp pişirdikten sonra geri kalan yarısınıda yemekten sonra yapmaya devam ettim. Lezzet ailemden onaylandıda hem yap, hem fotoğrafla, hemde acele et derken, hem normalden büyük hemde şekillerini düzeltemeden pişirdim. Açıkcası bu aceleyle dış kısmını ince yapmayı başarabildiğime de çok sevindim. İkinci kez içli köfte yapmama rağmen benim anladığım içli köftede iki önemli var. Birincisi köftelerin çatlamaması için hamuru iyi yoğurmak, ikinciside mümkün olduğunca ince açabilmek. Benim gibi acemi olanlar için lezzetli bir tarif:

İÇLİ KÖFTE
Malzemeler:
Hamuru için:
3 su bardağı köftelik bulgur
1 su bardağı irmik
500 gr kıyma
1 yumurta
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Tuz
Su
İç harcı için:
500 gr kıyma
5 - 6 adet iri kuru soğan
4 - 5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
1 çay bardağı zeytinyağı
Yarım demet maydanoz
Tuz
Kimyon
Pulbiber

Yapılışı:


Bulgurumuzu ve irmiğimizi üzerini geçecek şekilde sıcak su ile ıslatıp bir kenara koyalım.
Bir tencerede, yemeklik olarak doğranmış soğan ile zeytinyağını 1 - 2 dakika kavuralım. Üzerine kıymamızı ve rendelenmiş veya dövülmüş sarımsaklarımızı ekleyip kavurmaya devam edelim. Kıymamızın rengi kahverengiye dönünce kimyon, pulbiber, tuz ve salçayı ekleyip yaklaşık 3- 4 dakika daha kavuralım. Ocağın altını kapatıp ince kıyılmış maydanoz ile iri kıyılmış cevizlerimizi ilave edip karıştıralım. Soğuması için bir kenara alalım.

Şişen bulgur ve irmiğimizin üzerine yumurta, tuz, kıyma ve salçalarımızı ilave edip yoğurmaya başlayalım. Suyu azar azar ekleyerek macun kıvamına gelene kadar yoğuralım. Elimizi hafifçe ıslatarak harçtan yumurta büyüklüğünde parçalar koparalım. Kopardığımız parçayı elimizle yuvarlayalım. Yuvarlak hamuru bir elimize alalım ve diğer elimizin işaret parmağı ile ortasından bastırarak hamuru döndüre döndüre inceltip genişletelim. İçine önceden hazırladığımız içten doldurup ağzını içe doğru büzerek kapatalım ve elimizle düzeltelim. Dış ve iç malzememiz bitene kadar bu işleme devam edelim. Sonrada istediğimiz şekilde pişirelim.
Ben hazırladığım içli köftelerin bir kısmını sizlerle paylaşmak için kızartırken bir kısmınıda suda haşladım.

Soğumaya bıraktığım iç malzemem.

Hem köfteleri hazırlayıp, hemde pişirmeye başladığım an.

Eğer suda haşlayacaksanız tencerenizin içine su, tuz ve salça ekleyip kaynatalım. Kaynayan suyun içine içli köftelerimizi atalım.

Köfteleri pişirirken "Piştiğini nasıl anlayacağım?" diye düşünürken canım annem hiç içli köfte yapmamasına rağmen "Pişen köfte su yüzeyine çıkar." diyerek imdadıma yetişti. Bende benim gibi bilmeyenler için sizlere fotoğrafladım.


Haşlama içli köftelerim

Ben 10 adetini yağda pişirdiğim için, bol yağda kızartıp yağımı ziyan etmek istemedim. Bu nedenle az yağda çevirerek pişirdim ama bazılarını çevirirken zedeledim.



Nar gibi kızarmış içli köftelerim.



Bunlarda daha sonra pişirilmek üzere streçlenip buzdolabına kaldırılanlar.

AFİYET OLSUN.

2 yorum :

  1. peki dondurucuya kaldırdıklarınızı çıkarınca buzlu buzlumu haşladınız,yoksa çözülüncemi,acaba çatladılarmı dondurucudan çıkanlar?
    öyle duydumda korkuyorum zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım köftelerimi bir sonraki gün pişirmek için buzdolabına koymuştum. Ben hiç dondurucuya koymadım ama çevremde dondurucuya koyupta ikram edenlerinki hep çatlaktı. Sanırım biraz çözdürüp öyle kızartıyorlar ve dediğiniz gibi çatlıyorlar.

      Sil