Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Nisan 2012 Perşembe

BUZLUKTA LİMON RENDESİ SAKLAMA ve LİMON SUYUNU BUZLUĞA KALDIRMA

Rabbimiz!
Sen kimi cehennem ateşine sokarsan onu rezil etmişsindir.
Zalimlerin hiç yardımcıları yoktur.
(Âl-i imrân, 3/192)

Allahım!
Kalplerimizi birleştir.
Aramızı düzelt ve bizi kurtuluş yollarına ilet.
Bizi karanlıklardan aydınlığa çıkar ve büyük günahların açığından da gizlisinden de uzaklaştır.
(Ebu Dâvûd, Salât,182)
 
Sizin en hayırlılarınız, hanımlarına karşı en iyi davrananlarınızdır.
((Tirmizî, "Radâ’, 11; İbn Mâce, “Nikâh”, 50)

Ben limon aromasını çok sevenlerdenim. Kışın kalın kabuklu limonları çok rahat bulabiliyoruz da yazın ancak kıştan kalkan limonları pazardan alabiliyoruz. Böyle olunca da limonların kabukları suyunu çektiği için rendelenemiyor. Bende yıllardır kalın kabuklu limonları mart ayından itibaren rendeleyip birer kullanımlık olarak streç filmlere sarıp buzluğa kaldırırım. Bu senede hazırlıklarıma başladım ve hazırlıklarımı sizlerle paylaşmak istedim.

Bugün bahçemizden topladığım limonlarımızı eve gelince bezle sürterek güzelce yıkadım. Rendenin küçük rende yeriyle limonların kabuklarını rendeledim.

Rende işim bitince streç filmi tezgaha serdim. Birer yemek kaşığı limon rendesini streç filmin üzerine iki yere koydum. Limon rendelerini dökülmeyecek şekilde katlayarak sarabilmek için streç filmi biraz enlice kestim. Sonra tekrar limon rendelerinin arasından da streç filmi kesip güzelce her tarafını kapattım.


Dediğim gibi ben limon kabuğu aromasını çok sevdiğim için birer kullanımlık olarak hazırladığım paketlerin içerisine en az ikişer limonun kabuğunu rendeledim. Limonlarım küçüklü büyüklü olduğu için yaklaşık 70 kadar limonu rendeledim. Sonuç olarakta toplam 26 adet küçük paketim oldu. Bu paketlerin hepsini bir tepsiye dizip düzgünce donmalarını sağlayabilmek için buzluğa kaldırdım.
Ben bu yöntemi yaz içinde kış içinde yapıyorum. Çünkü elimin altında her daim aromalarım hazır oluyor. Bu yöntemi portakal ve turunç kabuklarını kaldırmak içinde kullanıyorum. Sizlere de tavsiye ederim.
"Peki ... O kadar rendelenen limonları ne yaptın?" derseniz...

 Elbetteki ziyan etmedim ve yaza hazırlık olarak kaldırmak üzere hepsinin suyunu sıktım.

Sonra limon suyumu buzluk torbalarıma doldurup torbalarımın ağzını güzelce bağladım. Toplam sekiz paket limon torbam oldu. Hepsini poşetlerde bir delik olma ihtimaline karşın dikdörtgen çukur bir kabın içine düzgünce yerleştirdim.  Sonrada buzluğa kaldırdım. Artık zamanı geldiğinde kullanılmak üzere donuyorlar. Sanırım bir bu kadar daha limon kabuğu rendesi ve limon suyu kaldırırsam yazı geçirebilirim.

Bu yöntemi uygulayacak olan herkese şimdiden kolay gelsin.
Allah ağız tadıyla yemek nasip etsin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder